Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perman
Hej!

Upptäckte häromdagen att jag fått imma i ena strålkastaren. Bilen är en v70N 2,4t -00 med originalstrålkastare utan facelift. Jag förmodar att det är nån mikroskopisk spricka i glaset. Går det att byta bara strålkastarglaset?

/Per
Användarvisningsbild
av Vojje
Finns ej att köpa löst. Hus och glas är med största sannolikhet dessutom ihoplimmande och i stort sett omöjliga att sära på utan att åstadkomma skada.
Jag tror att det bästa är att försöka vädra bort fukten genom att borra ventilationshål på lämpliga ställen.
Användarvisningsbild
av wissel
Har samma problem med mina strålisar, körde utan lock en vecka, borrade sedan ett 4mm hål i underkant på de två locken.
Torrt o fint.
av T-rex
wissel skrev:Har samma problem med mina strålisar, körde utan lock en vecka, borrade sedan ett 4mm hål i underkant på de två locken.
Torrt o fint.
Gjorde precis samma sak, funkar klockrent :D
av basberoende
Vet du orsaken till varför du har imma i dina lyktor? Kanske är så att det står vatten i dom i botten. Jag hade ca 1 dl vatten i min lykta för en månad sedan. (se denna tråden: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 19&t=79952)

Plockade bort lyktorna och tätade alla tänkbara ställen det kunde tänkas komma in fukt samt torkade ur strålkastarna med. Det tog tid, men det var det värt då vad jag vet ska det vara tätt till en strålkastare, och då känns det inte så bra med att borra ett hål i lyktan. Borrar man hålet fel är det stor chans att få in mer fukt än vad som kommer ut.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]