Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andis
Perc skrev:
Andis skrev:Där ser man. Har fått för mig att service av billar var billigare i Finland men kanske inte på orginal verkstäderna?
Jag har fått den uppfattningen att service och reservdelar generellt sett är billigare i Finland, även på märkesverkstäderna. Volvoverkstäderna verkar däremot vara billigare i hemlandet, särskilt på saker som mjukvara. Frågade pris på automatlådeuppdateringen och fick ett pris på lite under 100 euro för mjukvara + jobb.

Tror inte vi har nån "service 2.0" här heller. Jag brukar normalt inte anlita märkesservice eftersom jag själv jobbar i reservdelsbranschen men ibland måste man ju. :)
100 euro Bara för automat uppdatring. Min uppdaterade dom många fler saker på än bara automaten fick en hel rad med system som var uppdaterat.

Kul att höra att du säljer reservdelar. Jag och en polare har en sida där vi med säljer delar. Dock är vi inte konkurentkraftiga på volvo delar ännu i alla fall.

Men som du säger allt fixar man inte själv längre När det blir fler och fler datorer i bilen.

Byte hjulager fram på min nyss. Fantastiskt vad enkelt dom gjort det för att byta. Blev glad av att se att dom kan kostruera service vänligt.

Var som jag hört då att service och delar är billigare i Finland. Förutom det vi pratat om nu.

Du får titta över hit och uppdatera din. Har du lust så skicka ett pm så kan vi se om vi kan ses samtidigt och prata lite bilar.

Med vänlig hälsning,
Andis
av andy78
Jag var över till finland och kicka lite på bildelar i en butik typ rusta / jula låg bredvid Prisma en 4 liters dunk valvoline 25 euro kostar runt 40 - 50 euro här.
Kikade vidare alla oljor vad billigare per lite än i sverige.
Användarvisningsbild
av Perc
acrophobic skrev:Dum fråga: Magnetventilen som nämns här, vart sitter den och vad kostar en sådan?
Sitter fäst utanpå luftfilterburken. Ca 3x2cm stor, går tre slangar och en sladd till den.

Pris... öh, 5-600kr i sverige kanske?
av oldtimersmc
Perc skrev:
acrophobic skrev:Dum fråga: Magnetventilen som nämns här, vart sitter den och vad kostar en sådan?
Sitter fäst utanpå luftfilterburken. Ca 3x2cm stor, går tre slangar och en sladd till den.

Pris... öh, 5-600kr i sverige kanske?
TCV lätt att kolla då den endast växlar vacum asså en on off som naturligtvis inte skall läcka.

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]