Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Jämfört med EU-mix? Ärdet inte i princip bara möjligt att uppnå EU-mix i laboratorium? Hur som haver, det skall
naturligtvis inte diffa så mycket som drygt 90%. Själv ligger min V60 D5 AWD Polestar på snitt 0,67 enl mätare
vid blandad körning. Kör jag landsväg enligt gällande hastighetsbegr. så ligger förbrukningen på ca 0,54. Märkte
ingen förändring i förbr. vid övergång till Polestar.

Inte mkt att bråka om med 4-hjulsdrift, automat och nästan 230hkr.... snarare, imponerande.
V60D5AWDPolestar skrev:Hej,

Jämfört med EU-mix? Ärdet inte i princip bara möjligt att uppnå EU-mix i laboratorium? Hur som haver, det skall
naturligtvis inte diffa så mycket som drygt 90%. Själv ligger min V60 D5 AWD Polestar på snitt 0,67 enl mätare
vid blandad körning. Kör jag landsväg enligt gällande hastighetsbegr. så ligger förbrukningen på ca 0,54. Märkte
ingen förändring i förbr. vid övergång till Polestar.

Inte mkt att bråka om med 4-hjulsdrift, automat och nästan 230hkr.... snarare, imponerande.
Låter rimligt, hur testade tyska AMS egentligen eller hade de ett måndags ex för jag har aldrig hört eller sett att det skulle dra så mycket.
Acc siffror har väl aldrig varit Volvos starka sida..
perhall skrev:Det var en manuell, automat har inte 4,7 i EU-mix.
Då måste det vara generalfel, så mycket kan jag inte ens få min XC70 D5 att dra. om jag inte har min 2 tons släpkärra bakom.
Att rekordet slås nu är inte konstigt, det blir större o större diff mellan EU-mix och verklighet.
En annan av historiens största förbrukningsdiffar är BMW M550xD med 11,3 test på 6,3 EU-mix...
Även de här små "snåla" bensinfyrorna typ Audi A5 1,8 TFSI med 5,8 i mix och 9 i verklig ligger rätt risigt till liksom BMW:s nya bensinfyror.
Bentley Cab låg bara 15% över... och har inte kommit till EU-mixoptimering än.
PH

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Hej på er. Har en husbil, en Ford hobby t 65[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]