Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Uppdatering 2012-04-27 till 29
Fick en leverans på fredags morgonen med detta :)
Bild
Dom heter Maloya MALOYA DAVOS, med dimensionen 195/65-15 och är ett året-runt däck :D

Då var det bara att försöka få lös oljefiltret och såhär snyggt var det. Tog lös den med oljekylarn/filterhållaren eftersom att det var mycket lättare så slapp jag slangarna till servon som var ivägen.
Bild
Bild
Bild

Nya och gamla kamremen + spännarn och vattenpumpen/arna. Ni ser nog vilken som är ny och gammal ;)
Bild
Bild

Nog tror jag att den har gått "lite" surt?
Bild
Bild

Fick inte igång den igår, så idag blir det att nollställa den igen. Sen så ska den starta :) Blir även att montera dit "nya" spakcentralen.
Dieselsmurfe skrev:Satt redigt de där filtret. Plocka du bort oljekylaren helt? Alkisstiften ^^
Satt som fan! Jo helt och hållet, blev lättare. Slapp ju att montera lös servoslangarna som var ivägen. :)
Uppdatering 2012-05-03 & 04
Började går dagen med att montera lös dom gamla bakljusen.
Bild
Som ni ser så blev det riktigt tomt.
Bild
Och detta hämtade jag ut alldeles nyss till den, som även monteras idag så ni får en bild senare. :D Så jag märkerar denna ang bakljusen som "klart". :)
Bild
Bild

Bytte även igår spakcentralen. Bokade även om besiktningstiden. Samt att jag har bokat tid för däckomslagning :) Samt att jag sökte felet till skyltbelysningen och har funnit felet. Typiska kabelbrottet som nästan alltid finns i dom här sedan bilarna.

Samt att det kommer ett paket under nästa vecka ;)
Uppdatering 2012-04-04
Här kommer andra uppdateringen från idag. :)

Såhär ser resultatet ut angående bakljusen och rampen :D

Mörkt
Bild

Ljust
Bild

Misstänker att jag kommer få mer problematik med farbror blå än vad jag har. Eller vad tror du/ni? :D

Fixade även skyltbelysningen. Det var kabelbrott + att säkringen var sönder. Så fixade kabeln och bytte säkringen så nu funkar det prima ballerina :D Så ni får imorgon bild på skyltbelysningen. Ska byta lampa dit så.

FIxade även dit handbromsen så.. :D
Bild
White skrev:Gillar stuket på din Ådi, den ser verkligen brulat ut! 8)
Tack, kul att du tycker det :) Ja den är riktigt fin om vi ser bort från plåtskadan på höger fram stolpe. Den åker mest troligt snart ut på annons också.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12

Slänger in en fråga och hoppas att den[…]

230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har Ok, jag t[…]

Går ryckigt vid jämn lite gas

Hej! Har en Volvo V70 2009 med D4204T som har g&ar[…]

Nope, tar man BE nu så är högst[…]