Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av t504
Byter snart från v50 till xc60 är det någon annan här på forumet som gjort samma sak ? Jag är mest nyfiken på era intryck från xc 60in . Har ju provkört och komforten är ju allt i de här bilarna utrymmesmässigt så känns baksätet betydligt större men bagaget nästan lika stort rent visuellt .
av RFL
t504 skrev:Byter snart från v50 till xc60 är det någon annan här på forumet som gjort samma sak ? Jag är mest nyfiken på era intryck från xc 60in . Har ju provkört och komforten är ju allt i de här bilarna utrymmesmässigt så känns baksätet betydligt större men bagaget nästan lika stort rent visuellt .
Har ju båda så jag kan ju kommentera :)

Utrymmen både fram och bak är betydligt större i XC60:n, även bagaget är större (framförallt bredare) även om det är mindre kubiskt (finns det ordet? :))

Det märks att det är en modernare konstruktion också rakt igenom.
av Biltoken
Det är svårt att jämföra dessa bilar. Har haft V50 och kör nu XC60. Skillnaden i utrymme och kvalitetskänsla är enorm - det är två olika decenium som jämförs. Däremot är väghållningen (chassit) bättre i V50 (läs Ford).
av t504
Jag köper dit ord kubisk !!! :lol: Jag får också samma uppfattning om xc60 som ni skriver dessutom så är det skönt att det verkar som om kvalitén verkar vara hög inte mycket klagomål på denna sida , jag har under mina 6 år med v50in varit väldigt nöjd med den trots en del problem de första åren så som byte av bränslestyrenheten och oljefällan som verkade vara standard i början .Ser fram emot bilbytet om ett par veckor . :lol:
Användarvisningsbild
av MartinS
Lycka till med bytet! Jag bytte från V70N till XC60 och upplever kupén i XC60 som större och bagaget aningen mindre, så med ett byte från V50 blir allt avsevärt större och rymligare. Kvalitetsskillnaden och materialvalen är mycket bättre i XC60 än V50 tycker jag, men det är ju subjektivt.

/Martin
Ford hobby husbil chassinummer

Hej på er. Har en husbil, en Ford hobby t 65[…]

Instrument slocknar

Löda om instrumentet hos Obd Tuning, tex.

Halvljuset (alltså inte auto-läget) m[…]

Nu har jag köpt en bättre beg x40 rechar[…]