Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hur galet är inte detta

Tidur för tillsatsvärmare - 4900
Driver Support XC/V70/S80 - 19900

Driver Support - med lasrar, radar och kameror, bara 19900, mot en Timer med två starttider per dygn 4900???

Till att börja med tror jag timer kostade 900 kr, det måste vara det tillbehör som ökat mest i pris hos Volvo utan att få mera funktion
Momentum skrev:Hur galet är inte detta

Tidur för tillsatsvärmare - 4900
Driver Support XC/V70/S80 - 19900

Driver Support - med lasrar, radar och kameror, bara 19900, mot en Timer med två starttider per dygn 4900???

Till att börja med tror jag timer kostade 900 kr, det måste vara det tillbehör som ökat mest i pris hos Volvo utan att få mera funktion
Om du tar Oncall funktionen istället så får du tiduret "på köpet" och är det en tjänstebil så är inte On call förmånsgrundande utan ligger utanför av någon anledning mao bättre för di så du kan trycka in något mer kanske

Och betalar du själv så blir det dyrare med on call men kan kanske upplevas som mer väl investerade pengar den dag du skall sälja möjligen att detta kan ge dig ett högre affektionsvärde

//Gooose
apersson850 skrev:Prissättning grundas mindre på vad en produkt kostar att utveckla och tillverka, utan mer på vad folk kan tänkas betala.
Precis!

Smärtgränsen för vad folk är beredda att betala är ca 7900 kr för tiduret, eftersom det är enda möjligheten att få tillgång till parkeringsvärmaren som redan finns i bilen men som inte går att starta.

Med 50 dagars användning av tiduret per år blir kostnaden ca 33 kr/dag (förutom diesel) om man behåller bilen 3 år.
Egentligen samma som metallic "alla" tar det så man kan lätt ta 8 papp för det. Markandspris som sagt.
Men ändå överprissatt för den lilla funktion man får.
Biltoken skrev:
Med 50 dagars användning av tiduret per år blir kostnaden ca 33 kr/dag (förutom diesel) om man behåller bilen 3 år.
Jag har använt timern 2 ggr på 3 år. Dvs 2500 kr per start.

Bättre då att köpa två restresor till kanarieholmarna.
Biltoken skrev:
apersson850 skrev:Prissättning grundas mindre på vad en produkt kostar att utveckla och tillverka, utan mer på vad folk kan tänkas betala.
Precis!

Smärtgränsen för vad folk är beredda att betala är ca 7900 kr för tiduret, eftersom det är enda möjligheten att få tillgång till parkeringsvärmaren som redan finns i bilen men som inte går att starta.

50 dagar?? Hur varmt bor ni egentligen! Här känns det snarare som att det är 50 dagar man inte behöver använda timern! :lol:

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]