Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70Mangan
Hej alla forumvänner!

Har skaffat mig en ny backspegel då plasten under blinkersen har fått sig en smäll och man då måste byta hela foten i stort sett.
Tur i oturen så har jag den simplaste utav backspeglar man kan ha på V70II som då också är den billigaste.

Nu till min fråga helt enkelt, har någon några tips eller rentav en guide för hur jag utför bytet av backspegeln så jag inte börjar med att sabba hela dörren det första jag gör.

Tacksam för alla svar i frågan!

Med vänlig hälsning,
Magnus
av V70Mangan
Tack som fan! Den länken var grym!

Förstod inte riktigt i vilka fall som styrenheten skulle bytas men jag byter ju från en spegel till en exakt likadan och då känns det ju konstigt om man ska behöva byta den?

Mycket bra guide i alla fall, nu behöver man inte vara rädd för att man missat en skruv eller böjer på clips på fel sätt.

/Magnus
Användarvisningsbild
av kristianmann
Man bytar enbart styrenheten om man som jag bytar från std. speglar til några som kan fälla in vid låsning av bilen. Du behövar inte byte styrenhet. Kolla at tempsensorn i speglan (vänstar) är en, annars flyt den från den gamla speglen och kolla at alla sladdar sittar ens. :-)

Mvh,
Kristian
av V70Mangan
Toppen!

Då blir det ett byte i helgen eller under veckan som kommer tror jag, tempsensorn var med i den nya faktiskt, sen om den funkar vet man ju inte men då har jag ju en so funkar på bilen just nu så det kommer lösa sig.

Tack för all hjälp!

/Magnus
av V70Mangan
Då vart spegeln bytt enligt guiden som postades innan, gick superbra och behövde som sagt inte byta styrdonet eller vad det nu var för datorbox som beskrevs.

Tack för hjälpen och guiden rekommenderas varmt för de som har råkat ut för trasig backspegel.

mvh

/Magnus
AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]