Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av reo91
Har Landsail LS988,225/45/17, på bilen nu och det uppkommer vibrationer, har kommit fram till att ett av däcken e snedslitet(kan inte stå upp själv alls, resterande däck kan göra det). Har nyss gjort en fyrhjulsinställning samt balanserat om alla fyra däcken. Hade det däcket höger fram tidigare men då kom det en hel del vibrationer i ratten, kändes inte bra. Har det höger bak nu, vilket e lite bättre.

-Frågan e om man ska sänka däcktrycket för att minska vibrationerna eller man ska ha ett högt däcktryck??? Hade tidigare 2,9k i dem(rekommendation). Sänkte dem till 2,8k istället men gjorde inte så stor skillnad.
-Ska man köra på Volvos rekommendation på 2,5k???(tror det var det)
-Någon som också har problem med just Landsail-däck???
-Tänkte fixa Kumho KU39 Sport senare när jag sletit ut dessa(ca 5 mm kvar tror jag). E dessa bra??? Har läst bra rekommendationer men bättre med personer i verkligheten som har dessa monterade.

MVH Robin
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Inget fel med Landsail. Var skeptisk till lågbudgetdäck men valde att prova. Dessa har nu gått 1000 mil. De gick hårt på autobahn i sommras i 180km/h stabila och inte svampiga i sidled som budgetdäck brukar vara. Jag är supernöjd med mina. Jag har 3 bar fram och 2,8 bar bak. Det kan ju vara så att du pga felaktig hjulinställning snedslitit däcket så att det är obalans i det. Har 225/45R17

Jag hade Kumho 18" de var trögrullade och slets ned snabbt så dessa rekommenderar jag inte.
Användarvisningsbild
av reo91
Tänkte prova slänga i 3 bar och se om det hjälper. De ska klara 3,4 bar.
Det är så att det inte är jag som köpt däcken, köpte bilen i slutet på förra året. Då fanns inga vibrationer, men jag markerade inte hjulen var dem satt så när jag satte på dem efter vintern så satte jag förmodligen dem fel. Då gjorde jag en fyrhjulsinställning för att bli av med vibrationerna men icke. Förmodligen därför jag har detta nu.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]