Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av emastar
Sen några veckor tillbaka är det nåt som låter i vä del av framvagn, vill jag ha det till iallafall. Är ett lätt skapande/sjungande ljud. Trodde först det var däcken men det var de inte. Sen funderade jag på om det kunde vara bromsarna, men inte det heller. Sen hjullager. Men har kännt efter när jag snurrar, ruckat i hjulet men inget varken låter eller känns konstigt... men nu vid 3 tillfällen nar jasg har vart ute och kört så kommer det ett väldigt högtdovt ljud och bilen börjar vibrera.. kommit i olika hastigheter.. hjälper inte att bromsa eller axa.. det slutar av sej själv efter en stund.... är det hjullagret ändå som börjar ge sej?

Det skapande ljudet hörs även när jag kör på grusväg i mindre hastigheter, men har inte upplevt vibrationer eller det andra ljudet på grusväg....
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Hjullager brukar vara väldigt konstant och ger aldrig några sporadiska symptom...

Likaså bromsar brukar vara väldigt konstant.

Har du kollat centrumskruvarna (de som håller drivaxlarna i navskivorna)? Vääldigt vanligt att något är vajsing med dessa. Inte för att de stämmer in på din beskrivning, men de är skitenkelt att kolla och somsagt, det är vanligt att dessa släpper eller går av.

Annars vet jag inte. Låter lustigt ditt problem...

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]