Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GrandPA
Min 855 har drabbats av kraftig inkontinens med en väldigt blöt passagerarmatta som resultat. Antar att det hela beror på igensatta dräneringar eftersom jag inte har några som helst problem med värmen i bilen. Tror också att vattnet rann ut i samband med att jag lyfte bilen i bakkant för att byta bränslefilter, för innan dess "kluckade" det betänkligt bakom instrumentbrädan :).

Till frågan: Finns det någon beskrivning var man hittar samtliga dräneringsslangar? Är det stopp någonstans så är det väl bara en tidsfråga innan det dyker upp på fler ställen (H)
Användarvisningsbild
av dahumbug
Det är inte så att du får fylla på kylvätska? Det låter som att det skulle kunna vara värmepaketet som håller på att ge upp/läker...
Användarvisningsbild
av ketto
du har 4 st vid torpedplåten! 3 av dom syns medans den 4:e ligger under säkringsboxen.
Användarvisningsbild
av GrandPA
Tackar!
Nej jag har inte behövt fylla på kylarvätska alls. Det tråkiga/märkliga var att det inte syntes någon "rinning" i klädsen överhuvudtaget så det är som om det krupit efter plåten och lagt sig i botten på passagerarsidan
Användarvisningsbild
av Sparkz
Det går en slang från botten på värmepaketet ner till kardantunneln. Vik ner mattan på höger sida (ev. ljudvallen med) så ser du den.

Nej, den är i mässing och sitter cirka 5[…]

Mjaa det kan vara vanskligt att lyfta i det tr&ari[…]

https://x.com/lovecarindustry/status/192550084999[…]

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]