Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av calle81
Tjena
det är dags för service på min V70 01 mätaren är på 14300 mil, Jag undrar
1 vad är det som ingår vid en service som denna? har försökt att tyda ett schema här på forumet men jag är lite dum så jag fattade inte.
2 om det är mer än lite olja och filter så att man borde lämna in den till någon som inte är lika dum... vad kostar det?
3 någon som kan rekommendera någon verkstad i Göteborg ?

tack så mycket.
av oldtimersmc
Ring och fråga ex volvo eller någon annan lämplig verkstad, här kan du inte få svar på den frågan då det är upp till var verkstad att sätta sina egna priser.
av llesrof
Vid en service som denna? Vad har du för serviceintervall på din bil? 14300 mil är ju normalt sett inget servicetillfälle så jag skulle tro att det kommer att bli om en anpassad basservice. Vad som görs där beror på vad som är gjort tidigare. Är tändstift bytta till exempel? Jag hade inne min 06:a i februari och då hade den rullat omkring 13200 mil och då byttes olja, tändstift, luftfilter och programvara till styrenheter uppdaterades. Det står inget om byte av kupéfilter men det skall göras en gång om året så det får jag kolla om gjort eller om de slarvat med det. Sedan fick de byta någon slang till oljefällan och göra en hjulinställning utöver service.
av Provocative
Det är 2000milaintervall på en -01a. Så det borde gjorts vid 14000mil.
Vad som ingår där är nog inte så mkt. Däremot så ingår kamremsbyte vid 16000mil alt. 10 år.
Det är nog vad du borde kolla. Ägde du bilen för ett år sedan o bytte du kamrem då eller vet du något om kamremmens status? Kolla med föregående ägare om du inte vet.
Är den inte bytt så bör du fixa det omgående.

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]