Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

745 88b . Vid besiktningen var co halten 8,5 , försökte kolla ev felkoder men endast tändningens lampa funkar i felkods kontakten, inga felkoder på tändningen , ingen lysande servicelampa heller i instrumentbrädan .
Bytt lambda sond och styrboxen till sprutet nr 0 280 000 561 ingen skillnad. tjuvstannar fortfarande ibland och sotigt i avgasröret och ingen servicelampa eller felkodslampa .
Tänkte prova en annan styrbox nr 0 280 000 951o se om det kan hjälpa.

Om inte någon har en bättre ide´ ?

H sigge!
Du kan inte använda andra typer av styrboxar än det som är orginal för ditt bränslesystem som borde vara LH Jetronic 2.4
Du kan säkert få reda på vilken styrbox det ska vara om du frågar en Volvoverkstad.
Dom brukar kunna få fram det genom reg.nr på bilen.

Men är den styrbox som nu sitter i orginal så kan du ju leta efter en annan med samma nr på skroten.

//tuxedo
Efter byte till den uppgraderade versionen av databox 0 280 000 951 så blev det som en ny bil med helt annan kallstart och bättre köregenskaper samt en co halt på 1,2. och då hade jag ändå provat 3 olika originalstyrboxar innan.
Är det en piratstyrbox du pratar om?

Mej veterligt gör inte Volvo någon uppgradering på styrboxar till årsmodell 88b.
När jag tidigare i tråden sa att du inte kan använda andra typer av styrboxar än det som är orginal för ditt bränslesystem menade jag naturligtvis Volvos egna styrboxar, inte pirat.

Men grattis till att du fått ordning på bilen nu.

//tuxedo
tuxedo skrev:Är det en piratstyrbox du pratar om?

Mej veterligt gör inte Volvo någon uppgradering på styrboxar till årsmodell 88b.
När jag tidigare i tråden sa att du inte kan använda andra typer av styrboxar än det som är orginal för ditt bränslesystem menade jag naturligtvis Volvos egna styrboxar, inte pirat.

Men grattis till att du fått ordning på bilen nu.

//tuxedo
Finns ersättningar original Jetronic.... ska finnas en 561 med vit etikett som är bättre än den med rosa etikett,sedan 951...933...935 ska funka sägs det.

jäklar, här var det tidig på, ja h[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]

Lödskarvhylsa funkar perfekt att skarva tunna[…]

Själva har jag inte observerat sprickor p&ari[…]