Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chrisselarsson
tjena har en v70n 01a som klonkar i framvagnen vänster fram låter det ifrån. Är det spindelleden lr något annat är det kanske någon som har haft samma problem så hör gärna av er /Tack cl
av emastar
på min v70 hade jag klonkande ljud, det var fjärderbenslagring + fjädersäte som var helt slut.
Användarvisningsbild
av wissel
chrisselarsson skrev:tjena har en v70n 01a som klonkar i framvagnen vänster fram låter det ifrån. Är det spindelleden lr något annat är det kanske någon som har haft samma problem så hör gärna av er /Tack cl
Om du gör en sökning på Klonk i framvagn så kommer du att lära dig massor.....allt från enkla knep till dyra reparationer.. :P
Användarvisningsbild
av reo91
Hade också klonkande ljud i min V70 -02 vänster fram för inte så länge sedan, de fick byta fjäderbenslagring(övre) plus fjädersäte. Funkar superb nu. :)
av Andis
Hade tur på min.

Byte bara krängningshämmare sen var det tyst i framvagnen.

Kanske du med har tur enkla att byta. Köp dock lite bättre såna eller original. Köpte riktigt billiga till min första gången för att testa dom höll 6 månader sen var det dags för nya igen.

Det mest förrädiska med dessa krängningshämmare är att dom kan kännas bra och ändå klonka måste lossa skruven så dom är lösa och går inte leden trögt då är dom glappa tillräckligt för att låta.

Med vänlig hälsning,
Andis
av qwerty
Andis skrev:Hade tur på min.

Byte bara krängningshämmare sen var det tyst i framvagnen.

Kanske du med har tur enkla att byta. Köp dock lite bättre såna eller original. Köpte riktigt billiga till min första gången för att testa dom höll 6 månader sen var det dags för nya igen.

Det mest förrädiska med dessa krängningshämmare är att dom kan kännas bra och ändå klonka måste lossa skruven så dom är lösa och går inte leden trögt då är dom glappa tillräckligt för att låta.

Med vänlig hälsning,
Andis

köpte biltema till min gamla v70 -01, de höll mycket längre än volvos.

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]