Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Scania
Jag var inne på Bilia i Lund i morse för att köpa en sk ankfot. Men ingen av säljarna i reservdelsbutiken hade hört talas om sådana! De letade och diskuterade länge och väl...

De trodde att det kanske var nån tredjepartsdetalj som mest användes i norra delarna av sverige...

Jag har själv sett sådana på någon enstaka V70.

Kanske lika bra att montera av den som sitter kvar istället...?
av knutte
Dom orginala smutsavisarna har ART NR 8672299.
Användarvisningsbild
av Scania
knutte skrev:Dom orginala smutsavisarna har ART NR 8672299.
Tack knutte, jag skall prova igen på Bilia. Kan vara att dom missförstått min beskrivning...

/Scania
Användarvisningsbild
av OFFO
Nu fattar jag. Har inga sådana själv men har sett på andra S/60
som man ligger efter på vägen... Och i vintras hade jag jätte problem med obalans i hjulen fick ta bort dem å skrapa rent på snö. Ska kanske häva dit ett par. Om man kan räkna med att de sitter kvar ett tag vill säga.
Användarvisningsbild
av Scania
OFFO skrev:Nu fattar jag. Har inga sådana själv men har sett på andra S/60
som man ligger efter på vägen... Och i vintras hade jag jätte problem med obalans i hjulen fick ta bort dem å skrapa rent på snö. Ska kanske häva dit ett par. Om man kan räkna med att de sitter kvar ett tag vill säga.
Ja, det ser lite "skört" ut tycker jag. Köpte bilen för tre veckor sedan, och då saknades den ena. Så jag vet inte hur lätt dom åker av.

Men den sitter så lågt, riktad snett bakåt, att det är lätt att tänka sig att om man backar in i en mindre§ (hårdpackad) snövall så åker den av.

Någon som har erfarenhet av dom?

/Scania
Användarvisningsbild
av Kurvan
Ska det sitta sådana på min bil?
Användarvisningsbild
av Loner
Jag har nog aldrig sett nån XC med dom, kan det vara så att XC högre markfrigång och större hjul gör att det inte virvlar upp massa skit på insidan bakfälgarna?

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
det är inte orginal & nummerna kan ni får här kanske inte är till eran bil, då det finns olika sattser beroende på länkarm samt vilken sida det gäler.
av turbomart
Rillee skrev:Hmm har altid undrat vad det var till, men jag har bara en på vänster sida var så när jag hämta ut bilen
Jag har 2! (B)
Har funderat över vad de skulle vara bra till. Jag trodde att de var standard på tidiga årsmodeller för att senare bli bortrationaliserade. De är ju iaf snyggare än de som de "stänkskydd" som gamla SAAB 900 från mitten på 90-talet hade mitt under på bilen.

Har inte skruvat ut och kontrollerat mer än p[…]

Hade tillfälle att köra två andra […]

Har du lättmetallfälgar med väldigt[…]

Trodde den hade en Geartronic automat låda[…]