Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kamilenski
Tur hon inte läser jagrullar! Haha
Användarvisningsbild
av hozz
Snö i Skåne.....nä,tror mer på ilsken fru :lol:
av kamilenski
hozz skrev:Snö i Skåne.....nä,tror mer på ilsken fru :lol:
Du känner igen det? ;)
av kamilenski
Har plockat fram min scanner
http://www.onteknik.se/product_info.php?products_id=120
då Pugeoten 407Sw-Hdi-2.0-2006 inte gått genom bes. Man hade problem med DIAGNOS kommunikationen.
Testade min. Inga problem. Hittade 2 felkoder. Bl a en om fel på givare turbin :-/
Nollställde och testade bilen. Allt funkar. Inga felkoder i minnet. Efterbes imorgon.
Köp inga franska bilar! Bara problem!
Användarvisningsbild
av Vojje
kamilenski skrev: Köp inga franska bilar! Bara problem!
Pesjå är en bil för två. En sitter i (och kollar felkoder) och en puttar på.
K. du låter väl frugan sitta i ? :lol:
av kamilenski
Tanken är att grodorna ska dra den. Med det verkar sniglar vara ;-)
Användarvisningsbild
av Perc
Konstigt att man så gärna generaliserar och drar alla franska bilar över en kam då man haft nån som krånglat.

Det skulle inte finnas några länder kvar att köpa bilar ifrån om alla tänkte på det viset då dom råkade ut för en krångelbil.
av kamilenski
Av 2 franska bilar jag haft/har, och min sons 2 är 4 bilar skit. Ledsen. Kan hända vi hade maximal otur.
Användarvisningsbild
av Perc
Tycker ändå det är rätt lustigt. Då en Audi glappar i framvagnen, käkar drivknutar, käkar hjullager eller hissar ner fönstren av sig själv i höststormen, eller då vinkelväxeln eller en nivomatdämpare rasar på en V70 är det ingen som tar nån notis om det. Men då en Peugeot käkar en glödlampa, då jävlar. Alla franska bilar är skit :lol:

Till mitt försvar ska jag säga att jag aldrig nånsin ägt en fransk bil. Tycker dock dom är lika underskattade som t.ex tyska bilar är överskattade. Eller svenska, för den delen. Säger jag trots att jag har haft tre Volvo i rad nu.
av kamilenski
Perc skrev:Tycker ändå det är rätt lustigt. Då en Audi glappar i framvagnen, käkar drivknutar, käkar hjullager eller hissar ner fönstren av sig själv i höststormen, eller då vinkelväxeln eller en nivomatdämpare rasar på en V70 är det ingen som tar nån notis om det. Men då en Peugeot käkar en glödlampa, då jävlar. Alla franska bilar är skit :lol:

Till mitt försvar ska jag säga att jag aldrig nånsin ägt en fransk bil. Tycker dock dom är lika underskattade som t.ex tyska bilar är överskattade. Eller svenska, för den delen. Säger jag trots att jag har haft tre Volvo i rad nu.

Jag tycker du bör prova en 407 ! Tydligen mest problematiska av franska bilar senaste 7 åren.

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]