Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Erico
Har en längre tid dragits med att backsensorn ballar ur ungefär var annan dag. Har nu varit och kollat felkoder som indikerar fel på "sensor 3" och "konstant". Antar att det bara är att byta sensor, frågan är bara vilken som är nr 3, vad den kostar och om man kan köpa den nån annan stans än på volvo (billigare) :?:
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Själv tröttnade jag på ständigt krånglande sensorer med irriterande felmeddelanden som följd, och gjorde en uppdatering på mjukvaran som helt enkelt kopplade ur systemet.
Och jag har inte saknat det sen dess.

Att tänka på om du ska byta sensorer är att de levereras olackade. Pris? Kommer inte ihåg, men antagligen ansåg iaf jag att de inte var värda sitt pris.
av lennart lundberg
Hej Erico!

Nr:3 är den från vänster till höger sett bakifrån på bilen.
Du måste ta ner kofångaren. Förmodar att du viste det redan.
Ett tips.
Gå in på bildelsbasen och sök efter sensorn till din bil och årsmodell. Har du tur så kan du finna en med rätt färg. Oftast så står det färgkoden på bilen de kommer ifrån. Är det från en XC så är de gråsvarta så som kofångaren, oavsett färgkod på bilen.
Kostar ca drygt 300 kr och en del företag bjuder på frakten om du handrar via nätet.

Lennart
Användarvisningsbild
av Erico
lennart lundberg skrev:Hej Erico!

Nr:3 är den från vänster till höger sett bakifrån på bilen.
Du måste ta ner kofångaren. Förmodar att du viste det redan.
Ett tips.
Gå in på bildelsbasen och sök efter sensorn till din bil och årsmodell. Har du tur så kan du finna en med rätt färg. Oftast så står det färgkoden på bilen de kommer ifrån. Är det från en XC så är de gråsvarta så som kofångaren, oavsett färgkod på bilen.
Kostar ca drygt 300 kr och en del företag bjuder på frakten om du handrar via nätet.

Lennart
Ok, tack för tipset. Kollar nätet :-)-)

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]