Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
kamilenski skrev: Jag skrev inte att det händer! Som tidigare. Jag kan tänka mig köra med bilen dock utan idiotikörning. Du vet... med 4500 varv/diesel ;)
4500 rpm i rondellerna vid Lund utan centrumbult :shock: , och du hamnar snart på avväga till Löddeköpinge/G-borg :lol: .
Vojje skrev:
kamilenski skrev: Jag skrev inte att det händer! Som tidigare. Jag kan tänka mig köra med bilen dock utan idiotikörning. Du vet... med 4500 varv/diesel ;)
4500 rpm i rondellerna vid Lund utan centrumbult :shock: , och du hamnar snart på avväga till Löddeköpinge/G-borg :lol: .

Det enda som möjligen kan hända i rondellen (som har bäring på nämda bult) är att abs larmar pga axialspelet.
I övrigt så kan det bildas ett slukhål i vägbana så hela bilen försvinner, den risken är större :lol:
Användarvisningsbild
av Vojje
oldtimersmc skrev: I övrigt så kan det bildas ett slukhål i vägbana så hela bilen försvinner, den risken är större :lol:
Snacka om att skrämma upp folk :shock: . Nu vågar väl K. sig knappt utanför dörren. Säkrast att du tar Petjån hädanefter :D .
av kamilenski
Ha ha ha :-)
Bilen börjar nog sjunga vid 4500 rpm ;-)
Och det kallas inte slukhål utan kyrkogård ;-)
av kamilenski
Vojje skrev:Det är iaf tur att det inte är OT, för vi pratar fortfarande om centrumbulten, eller :???: .
Visst! Avsaknat av centrumbulten och körning i kurva, kan resultera i en sjungande bil på kyrkogården ;-)
Absolut inte OT! :-)
av Lövet
Och där sätter vi stopp för det sidospåret - okay? Skicka PM till varandra om ni vill fortsätta.
Jag ger upp :D :D :D
Jonas_latt skrev:Drog av två grisPittar. Så det va kört. Värme skulle varit bra men hade tyvärr ingen värmare hemma.
Mekonomen tog 2200kr för drivknut. Beställnings vara nästan en vecka.
Biltema tog 699kr. Men va självklart slut.
Så tvingade med bror och åka 13mil enkelresa till biltema Örebro.
Så sluta på en kostnad på 1000kr. Men bilen måste va igång idag så bara gilla läget.
Ibiltemas ingick damask,fett,klämmor och knuten. tyvärr ingår inte skruven.
Får bli någon annan bult sen köpa ny i morgon.

Får tacka för alla tips.
Vad har du beslutat?

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]