- sön 29 apr 2012, 21:52
#641458
Som jag förstått det är det samma grund med dubbelturbo som kom till MY10, men det har hänt en hel del under skalet för varje år, nya kolvar etc allt för att minska den inre friktionen och jaga förbrukning. Till 12orna blev det även mer effekt 215hk samt i höstas fick den manuella även start/stopp funktion. Lite osäker vad som hänt konkret till MY13.
- man aut
MY10 7,0 7,5
MY11 6,9 7,2
MY12 5,6s/s 6,8
Här finner du fakta om varje MY upp till 12.
https://www.media.volvocars.com/global/ ... tions.aspx
Här finns en Excelfil med allt till MY13
https://www.media.volvocars.com/global/ ... tions.aspx.
Klart du ska byta!

-)
MY17 V90 D5 AWD R-Design
Tidigare: MY14 V70 T6 AWD Polestar, MY12 V70 T6 AWD Polestar, MY10 V70 D5 AWD Summum Polestar, MY05 V70N 2.5T AWD Business+, MY02 S60 2.4T Business m Sportpkt, MY99 S40 T4 "Slangbellan"