Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har länge försökt klura ut vad problemet kan vara men hittade ingen annan utväg an att vända mig till de som vet mest om Volvo-bilar.

Då till problemet, jag har en Volvo 850 av årsmodell 94. Mitt 12V uttag som sitter fram vid handbromsen fungerar inte. Ingenting händer när jag trycker i en laddare till varken GPS eller USB. Är det en säkring som gått tror ni och isåfall vilket nummer har just den säkringen så att jag kan kolla ifall den är hel?

Är inte så hemma på bilar men kan litegrann.

Tack på förhand!
ketto skrev:Stämmer bra de, är tändingsstyrt. På min V40 -03 är de direktdraget från batteriet!
Tack för svaret! Jag prövade att ha min laddare i uttaget när bilen var igång, dock fungerade det inte då heller... så en säkring som är paj låter mest rimligt..

Stämmer det som föregående inlägg skriver att det är nr. 30 som är säkringen till den uttaget eller är det något annat? Hur ser jag att det är rätt sen när jag väl kollar under huven?
brukar vara säkringen. Har själv kortslutit mitt uttag en gång :P
Nr 30 är ciggtändare fram/bak men jag har ett svagt minne att det var en annan säkring som gick på min bil så lika bra se över alla om det inte är nr 30 direkt.
Plattserna är nummrerade.
vwirstam skrev: Hur ser jag att det är rätt sen när jag väl kollar under huven?
Skaffa en multimeter eller så drar du ut alla och kollar om tråden är hel på säkringen (syns på dom flesta)

Det är nr 30 och den ska vara på 10 amp, men glöm inte att någon skojjare kan varit där och bytt plats tidigare så kolla dig inte blind på nr 30.

Lycka till.

Enklast är väl skaffa delen via en bilde[…]

För din årsmodell säger använ[…]

Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]