Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av loyd
AndS skrev:Du får assistansförsäkringen när du gör din service på Volvo, men kan glappa på 1-2månader.
har för mig jag kollade det lite nogare sist inan jag gjorde senaste service .......... den lappar över 2 månader ... det vill säga att den gäller i 14 månader från sista service ( om jag inte minns fel )
av AndS
Intressant, ska kolla vilket datum som angavs i brevet man får då det hamnar i bilen utan noggrannare läsning.
Användarvisningsbild
av len
AndS skrev:Du får assistansförsäkringen när du gör din service på Volvo, men kan glappa på 1-2månader.
Man får ju ett brev med intyg tom ett visst datum (12 mån framåt). Varifrån får du att det ska gälla längre än detta?
av AndS
len skrev:
Man får ju ett brev med intyg tom ett visst datum (12 mån framåt). Varifrån får du att det ska gälla längre än detta?
Jag skrev att det kan "glappa" på 1-2 månader om du läser texten ovan. Sedan får var och en avgöra värdet av assistansförsäkringen.
Användarvisningsbild
av len
När jag frågade om detta då jag började bli sen till service (1 år), så svarade Bilia att försäkringen täckte max 1 år dvs vad som stod i brevet. Menar du att du kan köra 12 månader, sedan köra "oförsäkrad" 1-2 månader och sedan få tillbaka försäkringen vid service?
Fördelen med försäkringen har jag haft 2 gånger, dels en punktering på semestern (dom fixade nytt däck en helgdag) samt då ac-kompressorn havererade förra sommaren, så jag värdesätter den absolut.
av AndS
len skrev:När jag frågade om detta då jag började bli sen till service (1 år), så svarade Bilia att försäkringen täckte max 1 år dvs vad som stod i brevet. Menar du att du kan köra 12 månader, sedan köra "oförsäkrad" 1-2 månader och sedan få tillbaka försäkringen vid service?
Fördelen med försäkringen har jag haft 2 gånger, dels en punktering på semestern (dom fixade nytt däck en helgdag) samt då ac-kompressorn havererade förra sommaren, så jag värdesätter den absolut.
Japp, så har det varit för oss.
Användarvisningsbild
av len
paso skrev:Om du köpte bilen helt ny så har de glömt att nollställa serviceindikatorn vid leverans, vilket gör att den redan nu indikerar att det snart är dax för service baserat på första start. Ett år eller 3000 mil gäller från leverans.
Min bil var reggad Juli 2010 och jag tog ut den med 17 km på mätaren April 2011 vilket är det som service, garanti etc utgår ifrån.
Från If:
Volvo Assistans ingår i nybilsköpet ett år räknat från första registreringsdagen. Garantin förlängs ett år i taget till dess att bilen är tre år under förutsättning att årlig alt milbunden Original Service enligt Volvos anvisningar utförs hos en av Volvo auktoriserad serviceverkstad.
av AndS
len skrev:
paso skrev:Om du köpte bilen helt ny så har de glömt att nollställa serviceindikatorn vid leverans, vilket gör att den redan nu indikerar att det snart är dax för service baserat på första start. Ett år eller 3000 mil gäller från leverans.
Min bil var reggad Juli 2010 och jag tog ut den med 17 km på mätaren April 2011 vilket är det som service, garanti etc utgår ifrån.
Från If:
Volvo Assistans ingår i nybilsköpet ett år räknat från första registreringsdagen. Garantin förlängs ett år i taget till dess att bilen är tre år under förutsättning att årlig alt milbunden Original Service enligt Volvos anvisningar utförs hos en av Volvo auktoriserad serviceverkstad.
Är det så att vi blandar samman med Service 2.0 för om man där gör "Original service" så får man Volvo Assistans från det datum service är utfört och ett år fram tills bilen blir 10år, enligt Volvos information. Det var nog denna som jag fick vid senaste tillfället då vår är en -08 och vi fick den i mars det året.

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]