Forum för ekonomiska frågor som rör volvoägandet, t.ex. försäkringar, garantier, trygghet, verkstäder, lån et.c.

Moderator: Moderatorer

Har fått erbjudande från många företag man handlat hos. Ringde NIX-registret eftersom jag är reggad där. Om man är kund hos ett bolag så har bolaget eller dotterbolaget rätt att kontakta dig eftersom du just är kund. Vad detta har med skruvat.se et jag inte riktigt men ´många företag gör så här och Skruvat är nog inget undantag.
Det jag retar mig mest på hos Skruvat är inte kvaliten på det jag beställt utan att beställer jag en hel lista med delar till nåt jobb jag behöver göra kommande helg och EN av dessa artiklar är restad så skickar dom inte en enda pryl utan väntar på att just den artikeln ska komma in i lager så att dom kan skicka komplett order!
Sist fick jag vänta typ två veckor på en stor roder för att ETT bränslefilter inte fanns i lager vilket slutade med att jag likväl blev tvungen att köpa delarna på annat håll istället för att leverera det dom har hemma och skicka restade delen/delarna när dom kommit in!
Skruvat skrev:Hej alla jagrullare,

Det var ingen rolig läsning för mig som ansvarig för Skruvat.se att läsa om de saker som av olika anledningar drabbat er och där vår motprestation inte motsvarat era förväntningar.

Vi är givetvis extremt måna om att våra kunder får bästa möjliga service och att produkterna ska hålla en hög kvalitet. Vi har en uttalad policy om att fria istället för att fälla när det gäller reklamationer, returer, byten av vilken art de än må vara men vi måste givetvis alltid låta våra tekniker undersöka varan innan påföljden kan bestämmas. Produkter som säljs i par eller styckvis för olika sidor ska alltid vara av samma märke, detta är en policy på vårt lager, men vi måste vara ödmjuka och erkänna att det givetvis skickas ut en del felaktigheter. Om så sker ska detta korrigeras omgående och ny produkt skickas ut efter att felaktig vara kommit oss tillhanda. Gällande alla våra produkter så förekommer det ju givetvis reklamationer och konstigt vore väl annars. Just när det gäller bromsskivor och kvalitén på dessa så görs till stor del original, kända märken som Zimmerman och Brembo samt mindre kända märken i mer eller mindre samma fabriker i asien som det är idag. Vi köper själva allt i Europa men ursprunget är i regel detsamma.

Alla reklamerade bromsskivor testas av ett företag med specialutrustning för just bromsprodukter och vi får ett snabbt besked som utgör underlag för slutgiltig bedömning. Nu till er i denna tråd som råkat ut för dessa saker ber jag er att kontakta mig omgående på [email protected] så ska jag se till att ni får nya produkter eller annan kompensation för detta strul. Ni är inte bara viktiga för oss som kunder utan också för att ni hjälper oss att bli bättre.

Mvh
Roberth Risberg
VD, Skruvat.se
Stora ord...

När jag på eget bevåg kontaktade Robert i somras när jag hade problem med kundservice tog han väldigt lätt på det och problemen fortsatte och någon kompensation hörde jag aldrig talas om.
Man hävdade med bestämdhet att JAG skulle stå för returfraketen när skruvat skickat fel prylar och som om det inte var nog fick jag påminnelseavgifter och annat för att jag inte betalat fakturan för varor jag ännu inte fått. Det var bedrövligt alltihopa och efter ~5-6 veckor fick jag rätt varor, det som skulle kommit "dagen efter"... typ. Det kändes...... skruvat..

Sedan dess har jag inte handlat där mer. Alla kan göra misstag men när man inte gör vad man kan för att rätt till misstagen då tröttnar även jag.

/Martin
Har aldrig haft något problem med skruvat.se och deras varor.Tvärtom så är de både snabba med leveranser och har en allmänt trevlig service.Och om man nu är så hypernoga så är det väl bättre att handla på Volvo och sedan stå och skita på deras disk istället med sina originaldelar när något är fel.Finns nog ingen knepigare mänsklighet än den som som vill ha allt så gott som gratis och sedan beklagar sig över minsta fel. :D
Åter igen problem med Skruvat.se. Kompisen hade tidigare en XC70 där han skulle byta drivknut. Allt stämde i beskrivningen men antalet tänder på abs-kransen visade sig vara fel. Ingen reklamation för han provade montera innan detta upptäktes

Nu har det hänt med hans Passat. Köpte sats för kamremsbyte. Allt stämde enligt alla nummer på hemsidan. Men nej, det är fel sort rem (passar 16v diesel ej 8v diesel). Skruvat hävdar att det är hans sak att kolla upp detta. De hävdar att det ska vara en annan sats de säljer, men nej den passar inte heller (även den till 16v med fel antal tänder på remmen). Remmen som passar fick han köpa separat på VW.
Erbjudande från Skruvat: köp ännu en felaktig sats till halva priset.

Slutsats: Vet du exakt vad du vill ha och kan allt om produkterna kan det löna sig att köpa därifrån. Det går INTE att lita på deras uppgifter på hemsidan och de tar INTE på sig ansvaret för detta.
Daddan skrev:
Slutsats: Vet du exakt vad du vill ha och kan allt om produkterna kan det löna sig att köpa därifrån. Det går INTE att lita på deras uppgifter på hemsidan och de tar INTE på sig ansvaret för detta.
Det gäller antagligen de flesta inköpsställen inkl. det av Forumet så ofta hyllade B-tema.
Problemet är ju att man inte gärna demonterar bara för att kolla vilka delar som sitter där för att sedan plocka ihop allting igen.
Det är väl egentligen den stora anledningen till att jag helst handlar av ÅF. Lite dyrare, men tryggare.
Det här är skitsnack på hög nivå.

I princip alla företag i sverige använder callcenters för kundtjänst enligt principen maximera vinst så ägarna blir glada.

I princip alla callcenters i sverige använder billig arbetskraft enligt principen maximera vinst så ägarna blir glada.

Det som händer är att man som kund blir mött av 18-åriga Sara som ha gått Hum eller 19-årige Mohammed från ind. p.

Om VDn på vilketsomhelst företag skulle vilja ha en vettig kundtjänst så börjar det med kompetent personal som får betalt. Telia verkar vara på gång med såna planer nu, verkar som de insett att det kostar för mycket att hålla på enligt ovan.

Kul att se vad som händer. Och VDn på skruvat snackar skit liksom alla andra VDar när han säger att kundtjänst är viktigt.

För jag sätter ett finger på att deras kundtjänst sköts av ett callcenter...
Vilken mjukvara har ni?

Men den gör nog det för att det är […]

Funkar nog lättast med ett skruvstäd om […]

Jo det går nog men kolla så att kardan[…]

Felkod 322 - B230f LH2.4

Volvokamrater, jag har problem! Sökt igenom f[…]