Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ak84
Tänkte köpa mig en bluetooth OBDII läsare så jag undrar vilken och vart man skall inhandla den?
av Rådlös
Det finns en lång rad av olika modeller alltifrån proffsutrustning för verkstäder ner till "nästan leksaker" för glada amatörer. Så du får nog tänka ut vad du vill betala och leta igenom det segmentet. Det är i princip läsarens kunskaper och möjligheter som avgör priset. Själva hårdvaran kan vara överkomlig, men programvaran kostar mer. Mycket mer.
av andy78
Nu vet jag inte om du tänkte använda den till din telefon eller dator.

Men jag använder en ELM 327 Bluetooth med appen Tourqe till min android telefon det medföljer även programvara för att installera på dator och se allting därifrån.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tem ... tnr=160068

Du kan läsa av det mesta som har med motorlampan att göra dvs generella obd2 koder, inte abs samt airbag felkoder då det är andra moduler.
Då proffsutrustning stödjer mer än OBD2
men mer och mer stöd kommer till tourqe så det kankse dyker upp.

Jag har hittat flera fel med denna, funka otroligt bra.

Kan någon tala om för mig vart i min profil jag klickar i "medela mig när tråden besvaras" så jag slipper göra det varje gång.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Har du I-Phone så är det donglen Kiwi och appen REV som gäller. Dock betydligt dyrare än ELM327 och Torque. Har du en Garmin GPS med blåtand så är det Garmins Ecoroute HD som gäller. Har den själv. Den är dock inte lika flexibel som Torque eller REV och kostar också 1000 kr men är överkomligt om man redan har navigatorn.
av ak84
Har själv en iphone och en garmin gps men tänkte sno frugans androidtelefon för att kunna använda tourqe. Jag vill bara ha en enkel och billig läsare så det blir att åka ner till teknikmagasinet.

Finns det några gratis program till datorn som man kan använda?
av andy78
ak84 skrev:Har själv en iphone och en garmin gps men tänkte sno frugans androidtelefon för att kunna använda tourqe. Jag vill bara ha en enkel och billig läsare så det blir att åka ner till teknikmagasinet.

Finns det några gratis program till datorn som man kan använda?
Det ingår en cd-skiva.

Jag har en V40 D3 -17. Årsskatten på[…]

Yes det ingick på vparts! Dock ej lå[…]

Ny stereo i min s40 2004

Jag har en liknande i min v40 -2004.. fungerar gry[…]

Min slutsats än så länge, hittade […]