Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dahlen
Då är det dags för besiktning på den blå 240in. på torsdag 12.30 för att vara exakt. det vanligaste är kollat så det fungerar, ska byta bakdäck och svetsa igen ett litet hål i avgasröret tills dess. Även solfilmen på framrutorna åker bort.

Men håller på att fundera på varselljusen.. måste dom vara inställda på något speciellt sätt? just nu lyser dom bara nedåt så man inte bländar andra trafikanter. (ingen som har blinkat på mig för det iaf.)

Den gröna bilen är typ klar inför påställning nästa vecka. Har fått dit fjädrarna bak igen men är lite hög så ska ta bort något varv där. sen är det bara montering av stereon kvar vad jag kommer ihåg nu :)

Bild
Vi börjar med en besikting

Bild

Gick skapligt bra plus beröm på skicket av bilen, men Saaben utanför måste ha smittat bilen så fick åka hem med ett stycke 2a, "parkeringsbroms otillräcklig" eller nått sånt, tog tillräckligt gjorde den inte allafall. nu har jag spänt och fixat så gott det går och hoppas på att få igenom den innan avställning.

Sedan fortsatte jag med min gröna *pärla* :roll:

Tog isär mätarhuset då själva nollningen till trippmätaren inte fungerade som den skulle.
Bild

Fick iordning trippen så fullfart till nästa punkt på att göra listan :)
Bild
(om någon missar, jag håller i mätarnålen!)

Målade lite fälgar lite oseriöst så det passar in på bilen :lol: :mrgreen:
Bild

pärlorna, nästa vecka avställning för ena och påställning för den andra
Bild

Bild

Kommer med stor sannolikhet rulla mot volvoträffen i örebro med den gröna av dom så om någon ska dit kommer ni troligtvis inte missa vilken bil som är min :-DD
Ståhl skrev:trevliga bilder du! :wink:

fan kom precis å tänka på en sak, vi lär ju nästan bli grannar snart. Flyttar ner till örebro om en månad. :lol:
tackar, jasså sedär :) var i lilla gnälliga örebro kommer du finnas då? :)
2444ever: jasså det tycker du? hade dock denna färg låg hemma så fick bli den :)
Ståhl: okej, välkommen till gnälliga örebro då :roll:
Dieselsmurfe: tackar :) jo det var elakt av Saaben men nu är den godkänd och klar så jag är nöjd ändå :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra kr&a[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Falsklarm av insekt?