- fre 20 apr 2012, 23:56
*pettson* skrev:Njaä, varför skulle jag förutsätta att det var en homosexuell man som lagt lappen där? Mitt exempel var till för att poängtera att det kanske inte alltid man är speciellt pigg på att okända personer uppvaktar en eftersom man inte har en aning om vem det är eller vad de är ute efter. Det finns rätt gott om psykfall där ute. Det är min övertygelse att vi män har lättare för att uppskatta annonyma närmanden än vad kvinnor i allmänhet har. All statistik borde peka på att det fler mön än kvinnor som blottar sig, ofredar eller våldtar. Nu likställer jag inte det inträffade med våldtäkt, blottning eller annat ofredande, men jag har full förståelse för att tanken kan dyka upp hos vissa kvinnor som då känner obehag inför situationen. Allt handlar om vad man har för erfarenheter i bagaget. Förr skulle mannen vara chevaleresk men det är andra tider nu.llesrof skrev:I denna tråd jämförs äpplen med bananer med apelsiner.Se det ur den här synvinkeln. Det ligger en blomma och ett anonymt brev på din bil. Du har ingen aning om vem som skrivit det, handstilen avslöjar inget.
Se det ur det här perspektivet... om en homosexuell man lägger blommor på er bil ihop med ett brev där han berättar hur vacker du är, skulle det kännas lika okej? Nu kommer alla svara att de inte alls har något emot homosexuella och att de akulle känna sig lika smickrade som om en kvinna gjort det.
Förutsätter du då direkt att det är en homosexuell som fattat tycke för dej?
Och om så är: Är dina egna tankar scenarion en legitim anledning till att någon skulle ofredat dej i praktiken?
Hursomhelst så tja, jo men jag tillhör dom som inte alls just har nåt emot homosexuella, dom får sköta sitt så sköter jag mitt.
Men jag har varit för en vad jag kände var en udda händelse.
På fest, en grabb kommer fram slingrar sej upp nära nära och frustar ur sej att han tyckte jag var söt med glittrande ögon.
Två saker flög igenom huvudet: 1/ Slå honom på käften. 2/ Säga tack..
Jag sa tack.. tror jag..(med eftertryck).
För det var ju en komplimang och inget hotfullt, även om jag kände att den inte var nåt för mej?
Men jag kanske borde anmält honom för ofredande, för att han var man bara och inte vad jag ville höra det ifrån?
"I didn't hear the question but the answer is aliens"