Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hejsan,

Just nu på min Volvo S80 sitter det 215/55-16" & har en kompis som säljer sina däck till ett bra pris.

Han har en V50 med följande däck & fälg, 205/55-16". Finns det någon möjlighet att jag kan ha dom här däcken? Vad är för och nackdelarna?

Mvh Mikael

Har prov testat hans fälgar & däck nu men verkar som det inte passar, jag får på hjulen men känns som desto mer man skruvar åt bultarna så lossnar det på motsatta sida, är det så att hans nav är annorlunda?
Man tror att man skruvat åt som f-n men så känner man på sista bulten så går det plötsligt att dra åt ännu mer å så fortsätter det nästan.

Prov körde ett par hundra meter och som sagt, det vibrerar i ratten :/ Blir nog att byta tillbaka
Senast redigerad av 2 S80Mikael, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av volvos60turbo
S80Mikael skrev:Hejsan,

Just nu på min Volvo S80 sitter det 215/55-16" & har en kompis som säljer sina däck till ett bra pris.

Han har en V70 med följande däck & fälg, 205/55-16". Finns det någon möjlighet att jag kan ha dom här däcken? Vad är för och nackdelarna?

Mvh Mikael
Selv har jeg kjørt på følgende i endel år med min s 60 2002 mod, 205/55/16R og dette er perfekt,men byttet til 225/55 16 nå i sommer da jeg syns bilen ble noe lav med flere i bilen.Kjører mye på fjellet og dårlige grusveier så derfor har den fått mere høyde og dette er meget bra.Bakkeklaring er økt med ca 3 cm!! :mrgreen:
av S80Mikael
Har prov testat hans fälgar & däck nu men verkar som det inte passar, jag får på hjulen men känns som desto mer man skruvar åt bultarna så lossnar det på motsatta sida, är det så att hans nav är annorlunda?
Man tror att man skruvat åt som f-n men så känner man på sista bulten så går det plötsligt att dra åt ännu mer å så fortsätter det nästan.

Prov körde ett par hundra meter och som sagt, det vibrerar i ratten :/ Blir nog att byta tillbaka

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]