NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Behöver lasthållare till en V50 MY10, har gamla cykelhållare för fyrkantsprofil. Dessa kommer säkert bytas ut snart till T-track.

Sålänge behöver jag lasthållare, fungerar det med Biltemas, jag har läst en del om detta men i V70 forumet. Biltemas senaste modell ska tydligen vara universal och kan fästas utan verktyg på en V70, någon som testat på V50, är det samma profil på railsen?
Det hade ju varit det bästa alternativet helt klart. Men jag kommer förmodligen att uppgradera cykelhållare om några månader och då står jag där med ett par lastbågar som jag inte behöver längre.

Repar Biltemas bågar railsen, eller var det något annat du tänkte på? Vikten är ingen fara då cykelställ och cykel väger 10 kg.
MatsO skrev:Jag provade Biltema på V40. Urusel passform och skadade Plast/gummit på railsen så har de inte lyft sig ordentligt så ....
Var detta de nya lastbågarna med snabblåsning, eller de gamla som kom som byggsats/mekano?
Köpte några på Jula som jag tycker har funkat ganska bra och ser hyfsat snygga ut också.
http://www.jula.se/lasthallare-for-rails-127-cm-616011
Bara man inte drar fast dom för hårt då. det är en skruv som som drar fast en kil som om man drar får hårt dras igenom sitt fäste och man måste ta loss allt och sätta tillbaka kilen.
Hyfsat billiga och ganska lätta att montera.
Har inte blivit köp än, någon som vet om Volvo original lasthållare har verktygslös montering?

Har gått förbi ett par bilar med hållare och det ser ut som om volvos kräver en lång insex eller liknande, Thule däremot "knäpps/spänns" fast och låses med nyckel, någon som provat?
Problem med airbagen V70 .01

Han har sovit 10 år nu. Knappast han svarar […]

Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]

Faktiskt ingenting. Har däremot konstaterat a[…]