Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Perc
Jag har en 2.5T Titanium med dom standardfälgarna som följde med. Däcken som sitter på är 225-45/17 om jag minns rätt. 225 är jag säker på.

Det konstiga är att det skrapar i lite vid fullt styrutslag. Ska det faktiskt göra det på en bil med standardhjul? Dessutom är den sjukt spårkänslig. Några såna problem hade jag inte med vinterdäcken som är 205/55-16". Tror ni det är dags för en hjulinställning?
Nej men dina Det sitter ofta styrutslagsbegränsare som gör att däcken inte ska skrapa i innerskärmen av plast. Dett händer med dina 17" eftersom de är bredare än dina 16". Gör så på mina också. Skruvat har begränsare att köpa, troligtvis har dina lossnat vilket inte är ovanligt heller.
av svda
Min 2.5T -05 med orginalmonterade 17" Volvofälgar har nött lite i hjulhusen sedan den var ny. Har dock aldrig hört något i kupén.

Styrningen är kraftigt lobotomerad, ingen vändning på någon 5-öring så att säga, så styrutslagsbegränsningarna är säkert de som skall vara.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]