Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Paltkungen
Har precis servat min bil på Volvo. När jag hämtade bilen så meddelade de att jag hade ett läckage i bromskompressorn?, ett pysande ljud vilket innebär att jag måste byta enheten, han trodde i runda slängar drygt 5000:- :-(O)
Någon med erfarenhet av vad det borde kosta, tycker det är skit att den är slut efter 8000 mil...
Kan man byta den på en "ickemärkesverkstad"?
av Cox
Självklart kan du anlita annan verkstad för detta jobb, samt köpa delen på skroten 1870 kr kostar servon där.
av Paltkungen
peetan skrev:Hade kollat o-ringen först, läcker det där så kostar det typ 5 spänn
Volvo säger att de aldrig repar den typen av fel, de byter ut hela enheten, känner att jag blir förbannad om det kan vara så enkelt som du säger.
Har förresten fått priset, 6000:- :P
av qwerty
Verkstäder reparerar aldrig bilarna eller trasiga delar, de byter enbart hela komponenter. Därav påstår jag att det inte finns mekaniker idag utan enbart resevdelsbytare, usla på felsökning är de oxå överlag, säger inte en dator att något är trasigt kan de inte hjälpa en verkar det som det blir i allt större utsträckning.

Själv är bäste dräng, titta, lyssna och känn efter, ev frågor tar man på diverse forum och med farbror google, brukar vara det snabbaste sättet att lösa problem idag och tveklöst det billigaste.

Hur många är det inte som t.ex byter en hel generator när lagren är dåliga? bättre och mycket mycket billigare är ju att ta isär och byta bara lagren.
Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Håller tummarna.... En granne hade på […]

Jag skulle testat så stor som möjligt.[…]