- sön 22 apr 2012, 22:28
Dags att väcka denna tråd igen. Jag är förkyld som en j-vla gnu och behövde något värmande så jag öppnade en flaska Laphroaig Cask strength. Det är så mycket smak i den så den fungerar även när man är förkyld. Jag brukar alltid ha en sådan hemma och har märkt att styrkan varierar från gång till gång. Denna låg på dryga 58%. Det värmer ända ned i tårna. Att den också är så rökig att brandvarnaren larmar är underbart. Efter denna smakar all annan whisky som såpvatten. Sett till hur mycket smak man får och hur lite av den man dricker varje gång är den riktigt prisvärd.
Ett tag senare, efter kvällsmackan, fick det bli en centiliter cognac. Säga vad man vill om maltwhisky, men cognac är otroligt mycket godare tycker jag. Och då gillar jag ändå maltwhisky. En liten skvätt 10-årig Le Reviseur XO är aldrig fel. Sitter just och botaniserar Systembolagets hemsida i jakt efter att hitta något att spendera mitt presenkort på. Lutar nog åt en Delamain Vesper, en av världens 10 bästa cognacar.
Ett tag senare, efter kvällsmackan, fick det bli en centiliter cognac. Säga vad man vill om maltwhisky, men cognac är otroligt mycket godare tycker jag. Och då gillar jag ändå maltwhisky. En liten skvätt 10-årig Le Reviseur XO är aldrig fel. Sitter just och botaniserar Systembolagets hemsida i jakt efter att hitta något att spendera mitt presenkort på. Lutar nog åt en Delamain Vesper, en av världens 10 bästa cognacar.
"I didn't hear the question but the answer is aliens"