Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Variosboy skrev:En sak jag märkt nu när jag själv ska sälja bilen och fått inbytesförslag hos några olika handlare är att dom skiter högblankt i om man har vinterdäck med eller inte!

Den sista jag fick ett inbytesföslag ifrån (Ej Volvo-handlare) sa att jag skulle sätta ut dom på blocket för att jag ändå inte får mer än någon femhundring vid inbyte..

Så inbytespriset ska i så fall vägas mot vad man får privat minus summan man får ut av att sälja vinterhjulen separat..
enligt bilpriser får man ca 3000 för "vinterdäck i ok skick" men bara 1500 för summum jfr m Momentum.

i själva verket får man nog 2000 för vinterdäck o 5000 för summum... undrar hur bra den där sidan är eg.
PH
Ja någon lag får man nog inte anse att priserna är på bilvärderingarnas sidor. Men ett hyfsat riktmärke är det ju trots allt..

När man ändå pratar om att sälja bilar så måste jag lite komiskt få le åt de som hör av sig och påpekar att bilpriser säger si och så mycket är din bil värd, och att det minsan finns flera bilar på blocket med "rätt" pris.
Mitt svar: Köp någon av dom bilarna då..
Variosboy skrev:Ja någon lag får man nog inte anse att priserna är på bilvärderingarnas sidor. Men ett hyfsat riktmärke är det ju trots allt..

När man ändå pratar om att sälja bilar så måste jag lite komiskt få le åt de som hör av sig och påpekar att bilpriser säger si och så mycket är din bil värd, och att det minsan finns flera bilar på blocket med "rätt" pris.
Mitt svar: Köp någon av dom bilarna då..
Bra svar:)

Och jag håller med, konstigt att det skiljer 35000 i inbytespriser.
10% vore rimligt med tanke på stad-landsbygd och lagerläge etc. samt olika bedömningar, men inte 35000!
PH
Volvo V50 "Mr White"

Ja med den adra knoppen så, ja :)

På kylvätsketermometern ser man inte ba[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Om du tror att del är spridar fel, prova d&ar[…]

Felkod B5

Länken leder till en tråd starta[…]