Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hollan
http://www.blocket.se/malmo/Volvo_V70_2 ... =23_14&w=2
polaren var spekulant på denna och jag kolla upp denna skapelse fd taxi!
i januari hade den rullat 38000mil och nu 12000mil vill bara varna er så ni inte går på en mina
och inte är det en R-design heller
Användarvisningsbild
av hollan
jo tyvärr så finns det nog gott om sånt här men jag hoppas att dom märker att den har rullat nästan 30000mil mer än vad mätaren står på
och lyckas han är det bara att grattulera kan tänka mej att han har väl gett en 60-65000 tusen på med lite fälgar och vipps har han tjänat 50000 på en bil affär
av 2444ever
Fullstämplad servicebok står det. Borde väl gå att se fusket där? Eller är det en business numera också att kunna köpa fuskserviceböcker?
Användarvisningsbild
av hollan
hahah ja dom kanske är brödrar patrick säljer bilen och anders fälgarna och ändå kan jag garantera att han jag prata med varken hette anders eller patrick
service böcker går att köpa nya eller hitta på skroten färdig stämplade så man måste vara vaken när man ska handla bil! låter det för bra så är det oftast det
Användarvisningsbild
av Gurra82
vad hade säljaren för förklaring när din polare upplyste honom med att den rullat 38000 mil och inte 12000mil?
av perhall
Verkar korkat att köpa de där hjulen nya för 22800. Undrar om kvittot är OK:(

bra att bli upplyst om skruvade bilar. Jag skulle se om den är skruvad men alla gör inte det (har upptäckt en del mätarfusk i min dag).

Svåraste fallet hittills som inte gällde en skruvad bil men som kunde ha varit det: en extremt fin 200E -91 som gått 40400 mil och såg ut som en riktigt, riktigt fin 15000-milare... den bilen gjorde och gör mig fortfarande rädd. Hur kan en bil vara så fin efter alla mil?

Det luriga med en MY09 som gått 12-13000 mil är att alla garantier är borta så förmodligen kommer fusket aldrig att upptäckas.

PH

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]