Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70Mangan
Hej hej allihop

Ny här på forumet och vet inte om jag lyckades söka rätt efter detta så jag ställer frågan så kanske nån kan svara eller ge mig en länk till rätt forumtråd.

Min fråga är helt enkelt om det går att sätta en ratt från V70II 10- i en V70II 08-

Tack på förhand!

/Mangan
av Columbus
Sorry...fel svar av mig. Självklart kan du byta ratt. Du kan egentligen byta allt beroende på hur mycket jobb o hur stor insats du vill göra :)
av IamEsse
peetan skrev:Ja om du byter styrkolonn.
Vad kostar det ungefär? 5, 10, 20 k? :)
Användarvisningsbild
av 1Burken
V70Mangan skrev:Hej hej allihop

Ny här på forumet och vet inte om jag lyckades söka rätt efter detta så jag ställer frågan så kanske nån kan svara eller ge mig en länk till rätt forumtråd.

Min fråga är helt enkelt om det går att sätta en ratt från V70II 10- i en V70II 08-

Tack på förhand!

/Mangan
Svetsa dit den!
av aggrosurf
Vadå byta styrdon? Varför ska du byta styrdon?
Jag har en 2012 ratt i min tidiga 2009 xc70.
Användarvisningsbild
av kristianmann
Har läst nånstans at det är kontakten til airbagen, som inte passar ihop. Har kollat båda nya versionen och gamla, och ser inte nånting annarlunda mellan anslutningarna av själva rattan. Har inta kollat kontaktarna, så där kan jag inte svare. Kanske nån andre som kan?

Mvh,
Kristian
av tunnis
Jag betalade ca 4000kr för min R-design ratt. Monterat och klart.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Köra EX90 med släp

Lövet, intressant video om betydelsen av luft[…]

Varför ska du byta? Kvittrar eller "flad[…]

Turboslangarna är undersökta under tryck[…]

Tjena, behöver lite hjälp då jag v[…]