- tis 24 apr 2012, 01:21
Hela poängen med att sälja bilen privat är att tjäna in lite extra på affären. Annars hade alla valt att sälja till bilhandlaren, som köper den billigt av dig för att sälja den dyrt till kund. Det diffar alltid mycket på andrahandsmarknaden, vilket gör prisskillnaden mellan privatköp och åf-köp i kundens ögon försumbar. Så ser jag det iaf. när jag ser ett objekt som är välskött spelar det mindre roll om det diffar några tusen. Ingen kan tala om bilens exakta värde!
Skillnaden här blir att jag som säljer bilen privat tjänar in extra på marknadens "oexakthet".
OBS! Jag kanske bör poängtera att mitt föregående inlägg gällande "försäljning privat eller via bilhandlare" syftar till specos påstående om tidsaspekten att få bilen såld. Alltså säljer du den privat får du vara beredd på att det kan ta tid.
Skillnaden här blir att jag som säljer bilen privat tjänar in extra på marknadens "oexakthet".
OBS! Jag kanske bör poängtera att mitt föregående inlägg gällande "försäljning privat eller via bilhandlare" syftar till specos påstående om tidsaspekten att få bilen såld. Alltså säljer du den privat får du vara beredd på att det kan ta tid.