Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Et veldig praktisk spørsmål... Jeg skal om noen uker hente ferdig bil hos forhandler og har 8 timer kjøring hjem. Vinterhjulene leveres med bilen og jeg går ut i fra at disse tar stor plass. Vil det være plass til å bruke det ene sete til passasjer bak, eller tar hjulene hele plassen?

Noen rutinerte XC60 eiere som har erfaring med dette?
När jag köpte min var hela baksätet fält och jag hade däck fram till framstolarnas ryggstöd, men skall sanningen fram tittade jag inte SÅ noga om det hade gått att fälla endast två delar av ryggstödet. Men jag tycker nog att det BORDE gå att få i allafall en sittplats bak. Men ha i åtanke att det inte är särskilt säkert att köra runt med lösa fälgar/däck i bilen om något skulle hända på vägen hem.

+1 för skyddsnätet.. :)

/Martin
Hei!
Når jeg hentet bilen i høst. Var 4 stk 19 tom vinterhjul i bilen.
De hadde lagt ned baksetene for å få plass til dette. :lol:
Men jeg tror det hadde fungert å benyttet et av baksetene.( Kan legges ned 40-20-40 i XC60)
For å kunne benytte et sete bak, må nok ett av hjulene settes på høykant. Anbefaler deg å ha med f.eks tepper eller lignende for å få dette til å ligge stabilt.
Håper det løser seg for deg, og at du får mye glede av en flott bil.
Vennlig hilsen Twendor.
Jag körde hem vinterhjulen stående bakom ryggstöden i min XC70. Nu är den förvisso större, men det är väl mest ovanför rutornas nedre kant, och där spelar det ingen roll. Dessutom hade jag flera decimeter tillgodo baktill. Ta med några spännremmar att hålla fast hjulen med, bara, så de inte rullar omkring i bagaget. Finns fästöglor under rutornas kant (på XC70, bör väl finnas på XC60 också).
apersson850 skrev:Jag körde hem vinterhjulen stående bakom ryggstöden i min XC70. Nu är den förvisso större, men det är väl mest ovanför rutornas nedre kant, och där spelar det ingen roll. Dessutom hade jag flera decimeter tillgodo baktill. Ta med några spännremmar att hålla fast hjulen med, bara, så de inte rullar omkring i bagaget. Finns fästöglor under rutornas kant (på XC70, bör väl finnas på XC60 också).
XC70-däcken samtidigt mindre än de som är på XC60 så det är inte riktigt relevant vad du fick in i din XC70 ;) 235/60-18 är STORT.

I min lilla S40 får jag in ETT XC60 däck i bagaget, vad det nu har med saken att göra:)

/Martin
Handbroms

Och när jag besiktade nu så ska han p&a[…]

Huvvajer

Hej Min huvvajer har gått av precis bakom h[…]

Om man ska vara petig så sitter laddaren i […]

Vart i landet finns du. Med en riktig dator kan du[…]