Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av dennisvogelius
Hej Alle sammen.
Håber at i kan forstå mit danske. ;) Jeg har lige købt en Volov S80 D5 med 170000 på klokkan. Den kører ganske godt 90% af tiden.
Desværre sker der det engang imellem at den ligesom dør og ikke vil trække særligt godt. Når det sker og jeg giver den fuld pedal er den bare død og efterlader istedet sort røg.

Er der nogen der kan hjælpe mig med dette problem, for jeg har ingen ide. Der kommer ikke nogen fejlmeddelelser op, og hvis jeg slukker motoren og så starter igen så er alt godt igen.

På forhånd tusind tak for jeres hjælp.

Dennis Vogelius
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Verkar som din bil går ner i nödläge, det gör min också. Var lågt bränsletryck som åtgärdas genom att byta dieselfiltret. Åk till en verkstad och se om de kan läsa ut felkoder. Ibland sätts felkoder trots att motorlampan inte lyser.
av dennisvogelius
dieselmagnus skrev:Verkar som din bil går ner i nödläge, det gör min också. Var lågt bränsletryck som åtgärdas genom att byta dieselfiltret. Åk till en verkstad och se om de kan läsa ut felkoder. Ibland sätts felkoder trots att motorlampan inte lyser.

Hej dieselmagnus. Tak for din hjælp. Jeg havde også lidt på fornemmelsen at det var noget med bränsletryck. Hmmmm, tror at jeg vil prøve at skifte diesle filteret, og så se om det hjælper.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Köp ett orginalfilter på Volvo. Fick också rådet att hälla i 1l tvåtaktsolja i en full tank med diesel eftersom citydieseln är så torr. Jag skulle ändå se om det finns felkoder.
av dennisvogelius
dieselmagnus skrev:Köp ett orginalfilter på Volvo. Fick också rådet att hälla i 1l tvåtaktsolja i en full tank med diesel eftersom citydieseln är så torr. Jag skulle ändå se om det finns felkoder.
Har det så hjulpet at du smed en liter 2 takts olie på tanken og skiftet filteret.
Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Hej allihopa! Jag önskar lite inputs. Jag […]

Finns inget sådant i manualen. Det stå[…]