Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av basoskar
Tänkte byta min 245 till en 850,
Lite info om 245
Årsmodell: 88
Skick: bra , den tuffar o går lixom, inga fel på den.

850-93, blekt lack är väll de ända som är "fel"

Fråga 1 : är det ett bra byte?
fråga 2: fungerar mina 240 däck o fälg på 850n?

tacksam för svar:)
av Netmoe
Det bästa är jue kolla så driv knutar o sånt är helt på bilen För det är sven dyrt o byta på 850
Fälgarna vette tusan om dem passar.
om det är bara lacken o man vill lägga ner tid o pengar så har du jue en fin bil 850 är en bekävm bil...
av *pettson*
Svindyrt är ju naturligtvis en ekonomisk fråga. Men anser man att 699kronor plus eget jobb eller någons jobb är svindyrt så tja. Då är det ju så då.
Värre med packbox mellan motor och låda som förvisso inte kostar så mycket detaljmässigt men desto mer i jobb om man inte vet hur man gör, eller kan göra det själv.
Fälgarna har totalt fel ET.
Samt blekt lack, tja.. är det enda felet så går ofta bilarna att rekonda lackmässigt. Är det mera fel så är hela sverige fullt med bra 850s så det är bara att köpa en annan helt enkelt.
av basoskar
tack för era svar.
För grejen som tar emot i bytet är att jag nyss köpt nya däck till 240n, och dom som ingår i 850n är nästan slut.
Men förutom att 850 äär roligare att köra (mer tryck osv) finns de några mer saker jag bör tänka på innan jag byter?
Användarvisningsbild
av RaptorX
Förutom att den är //svindyr// att tanka 8)
Användarvisningsbild
av Nexus
vette tusan om det är dyrare tanka en 850 mot en 240. 850In drar nog mindre beroende på motor alt
Användarvisningsbild
av RaptorX
Nexus skrev:vette tusan om det är dyrare tanka en 850 mot en 240. 850In drar nog mindre beroende på motor alt
Jag va bara lite ironisk gentemot föregående svar :)

Enklast är väl skaffa delen via en bilde[…]

För din årsmodell säger använ[…]

Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]