Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LJC70
Hej!

Jag har en C70-00, med Radio SC-901. För en vecka sedan glömde jag lyset och tömde batteriet. Fick starthjälp med kablar.
Körde ett par mil sen verkade allt ok igen. Inga startproblem när jag en vecka senare skulle ut och åka men radion ville ha code, slog in rätt code
har kollat med Bilia (125:-) men det står Repeat på radion, ska bara göra det när man slår fel code. Nu har jag gjort 3 försök så det blev system off.
Nu kan man slå på radio och tändning i 2 tim sen ska det gå att försöka igen. Men det känns inte som att det kommer att gå bra eftersom jag har slått rätt code tidigare. Någon som har några teorier om vad det kan vara för fel?

/Lars
Användarvisningsbild
av stuffs
LJC70 skrev:Hej!

Jag har en C70-00, med Radio SC-901. För en vecka sedan glömde jag lyset och tömde batteriet. Fick starthjälp med kablar.
Körde ett par mil sen verkade allt ok igen. Inga startproblem när jag en vecka senare skulle ut och åka men radion ville ha code, slog in rätt code
har kollat med Bilia (125:-) men det står Repeat på radion, ska bara göra det när man slår fel code. Nu har jag gjort 3 försök så det blev system off.
Nu kan man slå på radio och tändning i 2 tim sen ska det gå att försöka igen. Men det känns inte som att det kommer att gå bra eftersom jag har slått rätt code tidigare. Någon som har några teorier om vad det kan vara för fel?

/Lars
Jag råkade ut för exakt samma sak härom veckan. Fick koden utav Volvo men den var helt fel.
Till slut drog jag ut själva stereo enheten och på den stod det med bläck skrivet ett reg nummer + koden.
Alltså har någon tidigare ägare bytt till en stereo från skroten.

Inte helt omöjligt att du råkat ut för samma sak.
av LJC70
Tack stuffs! Det stod en code på min radio också, slog in den och det funkade. Ett stort tack.
/ Lars

Enklast är väl skaffa delen via en bilde[…]

För din årsmodell säger använ[…]

Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]