Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Vojje
jockeman1 skrev:jepp den lyser men släcker jag den kan den va släckt en vecka eller 1 timme så måste ju va givaren då väl
Kanske :???: . Är det ngt speciellt som triggar felkoden. Skulle kunna vara kontaktfel som ger felaktig eller låg signal.
av jockeman1
Vojje skrev:
jockeman1 skrev:jepp den lyser men släcker jag den kan den va släckt en vecka eller 1 timme så måste ju va givaren då väl
Kanske :???: . Är det ngt speciellt som triggar felkoden. Skulle kunna vara kontaktfel som ger felaktig eller låg signal.
har smörjt med kontaktsprej men står low performance men har köpt en ny nu så ska prova o byta men va högersidan då iallafall men hur får jag ur kablarna ur kontaktstycket mvh
Användarvisningsbild
av Vojje
Kanske säkrast att du tittar i den vänstra spegeln först.
Det kan ju vara så att det sitter en givare där också, som jag inte känner till :oops: .
En för temp.mätaren i instrumentet och en för motorstyrningen.
av oldtimersmc
R/P = intervall prestanda. Övriga symtom?
Användarvisningsbild
av Vojje
oldtimersmc skrev:R/P = intervall prestanda. Övriga symtom?
Rena grekiskan, för oss andra dödliga :shock: .
av oldtimersmc
Felkodens betydelse på Engelska "Random Performance" (R/P) som översätts till Svenska.

Och frågan gällde Har du några problem med anledning av din felkod?
av jockeman1
tjena nepp inga problem alls o sitter en givare i varje spegel o dom är precis likadana med två vita sladdar. Men är det den hörgra då men ingen som vet hur man får ur dom små sladdarna ur kontakten.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]