Variosboy skrev:Kanske dags att ni förhandlar om era avtal med eran arbetsgivare istället för att förssöka får omvärlden att rätta sig efter era avtal!?
Sen kan man ju undra vad ni har för behov i själva arbetet, för det är väl ändå det bilarna är till för?
Inte för fritidens behov, eller!?!?
Tvärs om, de är ju främst avsedda för fritiden, därför betalar man själv det mesta av kostnaden/skatten för bilen själv. Hade det varit tvärs om att den mest används i tjäsnten så skall självklart förtaget bestämma reglerna, men då hade de fått stå för större del av kostnaden också.
Och automatlådan blir ju inte bättre för att jag äger bilen själv. Åker/har åkt manuell även i mina privata bilar då jag inte kan förlika mig med förbrukningsökningen i automatarna.
Tror inte jag är ensam omuppfattningen, tex VW-gruppen är ju nu uppe och ligger bara några hundra bilar efter i försäljningsstatestiken.
Jag åker volvo för jag tycker volvo bygger grymt prisvärda, komfortabla bilar med rejält snåla motorer med riktigt bra pulver i. Det är bara automataren som är smolket i bägaren.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.