Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har problem med min 850 .års96
den har ju stått stilla nu i ca 2 månader
den är lätt att starta när den är kall då går den bra, sen när man stänger av den, o startar den igen så e det lugn i helsike att den starta.
Kollade ventillägesgivaren genom att byta ut till en annan samma symtom.
Kollade på styrrelät bränslesystemet(103) det var en liten kalllödning på relät när jag kollade på det.
så imorgon ska så jag ska till bilskroten o se om jag hittar främre o relät vid fronten o styrelät.
om det inte är det har nån av er ide om det inte skulle vara detta.

det visade sig att katten var tät
finns det på nått sätt att fixa katten igen eller blir det att bara skaffa ett nytt
Senast redigerad av 1 tullaren, redigerad totalt 0 gånger.
*pettson* skrev:Aha.. kamlägesgivaren. :idea:
Då är jag med..
fel av mig kamlägesgivare menar jag. får skylla på att det var en hård lördagskväll, o idag hade jag inte alla hästar hemma. :D
tullaren skrev:Har problem med min 850 .års96
den har ju stått stilla nu i ca 2 månader
den är lätt att starta när den är kall då går den bra, sen när man stänger av den, o startar den igen så e det lugn i helsike att den starta.
Kollade ventillägesgivaren genom att byta ut till en annan samma symtom.
Kollade på styrrelät bränslesystemet(103) det var en liten kalllödning på relät när jag kollade på det.
så imorgon ska så jag ska till bilskroten o se om jag hittar främre o relät vid fronten o styrelät.
om det inte är det har nån av er ide om det inte skulle vara detta.
kom o tänka på att provade att spruta i lite startgas men den hostade till ngra gånger.
Kamremsras

Skulle bli väldigt förvånad. Ä[…]

Ökendålig funktion. På min BMW k[…]

Sen kan man fundera om kylvattentemp-givaren m&aum[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Ja, vi förlängde VoC till januari 2027 h[…]