Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av llesrof
qwerty skrev:Ahh, gamla klassiska babyblå. Är den på tapeten igen?

Hur länge dröjer det innan vi ser samma färger som 240 hade på 70-talet?
Orange, brun, pissgul osv allt i solida färger. Jag ryser av bara tanken.
Kan bara hålla med. Det roliga är att Volvo kan ha en skitful färg på en R-modell och då anses den vara skithäftig. R-modellerna anses vara häftiga och åtråvärda och då blir färgen det också. Hade det vart Skoda Felicia lanserats i flashgrönt eller samma gula som T5R hade vi inte sett en enda V70, C70 eller landsorts-240 omlackad i dessa färger :mrgreen:
Användarvisningsbild
av V9097
Nja, den ljusblå är inget för mig. Men jag har inget emot att antelet färger utökas.

En färg som jag saknar, och som skulle vara riktigt snygg på S80, är Olivgrön metallic som var vanlig på 960 och 850 i mitten av 1990-talet. Även Audi hade en liknande färg som var snygg.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Solida färger är härligt. Jag ser gärna att 70-tals smaken kommer tillbaka. Låt bilarna vara färgklickar mot grå asfalt och betong. Ärtgrön, citrongul, himmelsblå, apelsinorange.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ja, var så säker att det kommer tillbaka. Kul att det finns fler färger i paletten än typ "fyra nyanser av smutssilver".
Personligen saknar jag också snygga mörkgröna färger. Det fanns en metallicfärg ännu längre tillbaka, tror det var i början av 90-talet, som skiftade mellan mörkblå/mörkgrön. Den var ganska vanlig på 960. Den var snygg.
Användarvisningsbild
av MartinS
StringerBell skrev:Solida färger är härligt. Jag ser gärna att 70-tals smaken kommer tillbaka. Låt bilarna vara färgklickar mot grå asfalt och betong. Ärtgrön, citrongul, himmelsblå, apelsinorange.
Dom har redan kommit och gått, för typ 15 år sedan. Någon som minns VW Polo Color Concept?

Olivgrön metallic som fanns på 850 och tidiga S/V40 är en saknad färg. Grymt fin om den var ordenligt polerad.

/Martin
av perhall
Funk skrev:Fast denna nya "Rebel Blue" är så ljus att den inte går att jämföra med de gamla soildblå utan klarlack..

/Thomas
Sorry, tänkte på ett inskränkt sätt... de flesta solidblå lack är typ midnattsblå.../PH
av pumpnasare
Nu har den färgblinde som bladade färgen till våra Ocean Race MY12 fått gå till SAAB.
Ett sånt ner köp från min MY09 till MY12 får man leta efter. :-DD
Helt MÖRK
Användarvisningsbild
av Funk
Visste du inte att det var nya kulörer till "årets" upplaga ?

/Thomas

Du mer än antyder att det inte skulle finna[…]

Jag har besökt tre olika anläggningar so[…]

Hej alla "out there" Låsproblem p&[…]

AC problem V70 2016 D3

Lite märkligt att reläet inte drar samt […]