Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av saro98
Hej,
Är det någon som har en bra ide om vad som har hänt med min bil. varvräknare, hastighetsmätare, tankmätare, tempmätare, oljetryckslampa, laddningslampa och blinkindikering slutade att fungera. När motorn är avstängd men tändningen är på visar blinkindikeringen höger blink oavsett om jag blinkar höger eller vänster. När motorn år på så fungerar inget. Jag hade släp kopplat när felet kom men det blev ingen skillnad när jag kopplade av.
av Tobzter
Förmodligen standard felet. nån lödning som är dålig lämna på lagning hos typ OBDtuning.se.....
Har du kollat batteriet satt de är bra kräm i det
Användarvisningsbild
av Vojje
saro98 skrev:Jag hade släp kopplat när felet kom men det blev ingen skillnad när jag kopplade av.
Kanske problem med släpkontakten på bilen som på ngt sätt är kopplad till mätarhuset då det blir en speciell blinkersindikering med kopplat släp.
av Karlie
Har du testat att ta av batteripolen för att "nolla" bilen? Låt den vara av ca 30min och se om det kommer igång igen.
Fick samma fenomen på en V70N för några år sedan när vi drog släp i ösregn. Allt invändigt i mätarväg etc + stereo m,m dog fullständigt. Antagligen efter att det kommit in fukt i elkontakten till draget.
När bilen sedan fick stå ca 8timmar och torka upp så fungerade allt klockrent igen.

Annars är det ju tyvärr inte helt ovanligt att mätarhusen lägger av på just S60/V70N av de första årsmodellerna.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]