Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nope, till att börja med så satt spiken för nära kanten sa dom och sen när däcket krängdes av så visade det sig att däcket tagit för mycket skada invändigt när frun kört innan hon upptäckte punkteringen.
Syndes ingen skada på däcket utvändigt men invändigt så låg det mycket gummirester.
Jag börjar fundera på om jag ser lättlurad ut eftersom jag så ofta råkar ut för dåliga verkstäder :evil:

Fick ju punktering för en vecka sedan, var in med bilen till en däckverkstad förra tisdagen, verkstaden konstaterade att däcket inte gick att laga.

De hade eagle f1or inne i rätt dimension men jag ville inte ha dessa utan valde goodyear efficient grip. De skulle med lite tur komma innan veckans slut och med lite otur i början av denna vecka. Jag ringde i fredags och frågade och då hade de inte kommit in ännu. Idag tisdag ringde jag igen, kundmottagaren bad då att få återkomma.

Kundmottagaren ringde upp ett par timmar senare och sa att dom fått in däcken idag och att jag kunde titta förbi och få dem monterade. Pga miss från min sida så var jag där en halvtimme tidigare än avtalat och fick först sitta och vänta en halvtimme (självklart mitt eget fel), efter denna halvtimme så tog dom in bilen, en halvtimme senare så kommer kundmottagaren och säger att mina däck tyvärr är restade och att dom istället lagt på eagle f1or :shock:

Slutade med att jag 70 minuter efter att jag kom dit åkte därifrån utan nya däck.
F1orna sägs vara bullriga och 245or är bullriga redan från början så att dessutom få extra bullriga istället för extra tysta som jag beställt kändes inte ok.

:(
Skön grej att de monterar på ett helt annat däck än du beställt. Ungefär som att golvläggaren skulle börja måla väggarna istället - kunden märker nog ingen skillnad :shock:

Jag har råkat ut för samma sak. De monterade ett helt annat däck (ett europeiskt vinterdäck istället för nordiskt) för "det är så liten skillnad att du inte märker det". Eh, jo det gör jag.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 59

....Plus att Volvo inte vill göra något[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]