Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jpennerb
Hej! Satt nyligen i samma situation som dig och letade bil, fast då var det V70II som jag hade focus på. Precis som dig jämförde jag mellan -09(200hk) och -10(230hk) års modeller och kom fram till att den äldsta passade oss bäst. Priset skiljde ganska mycket, samt även försäkring är 800kr/år dyrare(mer effekt?) och så har den nya dyrare service vid 9000 mil då det är justering av ventiler där man får passa sig! Skillnaden på effekten kommer jag att ordna med polestar eller bsr! 8)
av norrlanningen
hmm, i mitt fall tror jag inte de extra hästkrafterna är avgörande snarare trevligt med övriga uppdateringar till -10, tex stolarna. Läste om 9000mila servicen där ventilerna ska kontrolleras/justeras men det måste det väll utföras på alla 2.5ft inte bara de som är -10 och senare? I grund och botten handlar det väll om samma motor men med annan mjukvara?

/Mikael
av jpennerb
Ventiljusteringen gäller bara MY10 och frammåt för 2.5ft i alla fall enligt bilia. Men köper du en som gått över 9000mil är det inga problem!
av kitco
jpennerb skrev:Ventiljusteringen gäller bara MY10 och frammåt för 2.5ft i alla fall enligt bilia. Men köper du en som gått över 9000mil är det inga problem!
Återkommer inte ventilkontrollen igen vid 18000mil tillsammans med kammremsbyte och tändstift?
av jpennerb
kitco skrev:
jpennerb skrev:Ventiljusteringen gäller bara MY10 och frammåt för 2.5ft i alla fall enligt bilia. Men köper du en som gått över 9000mil är det inga problem!
Återkommer inte ventilkontrollen igen vid 18000mil tillsammans med kammremsbyte och tändstift?
Inte helt säker. Frågade bara bilia vilken skillnad det var på just 9000 mila servicen mellan årsmodellerna. Så antagligen är det en till justering av ventilerna vid 18000mil plus kammremsbytet, blir ett saftigt pris för den om man kör MY10 och frammåt.
Registreringsskyltsbelysning var?

Nu har du fått många bra svar. Annars […]

AC problem V70 2016 D3

Då är det väl bara en felsökn[…]

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]