Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av johnnype
Old KnotVillage skrev:Är det inte mjukvaran vida som styr vilken OS man kan använda?
Jo visst, du måste ha 2011D för att köra 64bit Win7 men även firmware 5.6.1 till DiCE'n i mitt fall då datorn vägrade installera drivrutinen med 5.5.0(eller vad den nu levererades med).
av KnotVillage
johnnype skrev:
Old KnotVillage skrev:Är det inte mjukvaran vida som styr vilken OS man kan använda?
Jo visst, du måste ha 2011D för att köra 64bit Win7 men även firmware 5.6.1 till DiCE'n i mitt fall då datorn vägrade installera drivrutinen med 5.5.0(eller vad den nu levererades med).

Även Ultimate?
Användarvisningsbild
av johnnype
Old KnotVillage skrev:
johnnype skrev:

Även Ultimate?
Mjo, alla Windows 7 64bit har ju samma kärna så det ska allt funka. Kör Windows 7 Pro 64bit i min då, det är den bärbara jag använder i jobbet.
av KnotVillage
Hm, har skaffat 2011D nu men har bara 13GB ledigt på C. Ska man avinstallera XP mode och vida2011A för att se hur mycket som, blir ledigt. Hur mycket kräver vida? Får det gamla plats så borde det nya få plats, sen tar ju även XP mode några GB. Det blir så mycket jobb att först avistallera två saker sen funkar det kanske inte iallafall.
av Droopy
Old KnotVillage skrev:Hm, har skaffat 2011D nu men har bara 13GB ledigt på C. Ska man avinstallera XP mode och vida2011A för att se hur mycket som, blir ledigt. Hur mycket kräver vida? Får det gamla plats så borde det nya få plats, sen tar ju även XP mode några GB. Det blir så mycket jobb att först avistallera två saker sen funkar det kanske inte iallafall.
8,6GB tog min install upp, vet inet om det stod något om HD utrymme under installationen, men något minimum lär det kanske vara.

Gick snabbt att installera, Vida 2010 tog en evighet, för mig iaf.
av SubMarine
Går ju att installera på annan disk än C: också om man har mer plats där. Men då måste man ändra lite i patchen.
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 241
Pilot Assist - finns det olika?

XC90 2016 T8, min fungerar bara upp til 40km/h, ve[…]

Fel troligen löst. ABS-sensor (VF) krån[…]

Tack för svar. Det gick bra att köra hel[…]

Bra jobbat. Hur många laddstopp behövde[…]