Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av JT855
Har en liten fråga om tändningslåset. Har läst att nyckeln ska vara kodad på denna årsmodell. Har både nyckel och tändningslås. Ja hela bilen har jag. Men det jag undrar är om det är möjligt att montera detta tändningslås i min GLT -94? Jag har ju tändningslås, nyckel, antennring, tändlåskontaktdonet, rattstången, typ allt. Men hur mycket måste jag flytta över för att få startspärren att fungera som den ska? Sitter det nån kodning i styrboxen till insprut/tändning eller nån annanstans också?

Antar att dom som tänkt sno en bil inte bär runt på tändningslås, nyckel, antennring, tändlåskontaktdon osv. Hoppas därför att jag kan få svar på detta utan att någon tycker det blir ett tips för att sno en bil. Undrar egentligen inget om själva kodningen, bara hur jag får det att funka i en annan bil.
av *pettson*
För att få med dej stöldskyddet behöver du *bara*
Ta med dej tändningslås, nyckel, antennring, immoenheten, kablage till detta, plus styrdonet till motorn med alla dess medföljande kablage då t.ex antennring eller immon inte är integrerat i 94 års modell. När du ändå byter styrdon så bör du naturligtvis följa med och ta samma spridare och andra kringkomponenter som kan skilja. Det eftersom styrdonet från 96 inte är detsamma som 94 års programmässigt.

Andra köper sej ett larm och låter installera för att få ha bilen ifred.
Det är betydligt enklare och ett bättre stöldskydd.
Ja det var ju en del. Då säljer jag det billigt istället. Håller faktiskt på att jaga ett VGA II larm men dom flesta begär hutlösa priser för dom.

Så om jag då ska sälja det måste jag alltså skicka med låset, nyckel, antennring, immoenheten samt styrdonet? Vars sitter denna immoenhet?
Något mer som måste följa med om det används till en -96?

Enklast är väl skaffa delen via en bilde[…]

För din årsmodell säger använ[…]

Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]