Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jonas.S
har faktiskt samma problem med min volvo 850 glt -92.
funkar felfritt på vintern, men under sommaren, så får man stå o nöta lite på startmotorn :P har hört att det kan vara tempgivare som är trasig eller nåt :S men har inte bytt....
av Stutte
Det har också nämnts bland spekulationerna. Det som är speciellt med min är att det är tji hopp i h-vetet att få igång den. Att nöta hjälper inte. Den är stendöd, men startar om man väntar, som sagt, mellan 15 min och 5 timmar och så länge den inte startar så går "dammsugarmotorn" under batteriet igång direkt man vrider på tändningen.
av Uninium
Finns det nån kallstartsventil som det gör på gamla audin? för på dom så kan man få stå och gneta som fan en stund,men kopplar man bort kontakten på den så brukar den hoppa igång.
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Ingen kallstartsventil, det sköts genom extrasprut och längre spridartider.
av Jejk
Jag hade liknande fel på min gamla Audi, och det var bränsle pumpen som inte gav tillräckligt tryck alltid. Det gjorde att spridarna inte öppnade.
Men på Volvo så sitter det väl inte spridare som öppnar vid ett visst tryck? Eller?
av *pettson*
Men nån urläsning på systemet har inte gjorts? Menar så alla värden är korrekta vid start så ingen givare visar t.ex fel temp.
Startmotorn går tillräckligt lätt? Test har gjorts med halvljuset byglat så det står på under starten? Ljuset bara flimrar till, det försvagas inte? Går startmotorn för tungt så blir det spänningsfall vid kontroll plus för styrdonet och styrdonet stänger av sej under startförsöket. Om startmotorn går lättare under nån period så kommer bilen att starta direkt. Detta sker till synes slumpvis.
Test har gjorts för att utesluta styrdonsavstängning genom att rulla bilen bara några meter som startförsök istället för att använda startmotorn?
Styrleder till V70 T5 år 2000.

SMI som jag uppfattar att jag har så fungera[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]

Idag stod det lackrengöring på menyn oc[…]