Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hoganb
Hej

Jag har en AWD 2.4 t -02 10000 mil Har haft den prisatt i underkant för rekommenderat pris för privat försäljning på KVD.

Haft den på blocket nu i drygt 1 mån.
Ingen har hört av sig. Jo två st men de var bedrager!!
Min fråga är till er där ute som kan Volvo bättre än mig är:
Är det en svårsåld bil? Något jag borde veta som jag inte har en aning om??

Tips någon?

Tack Micke
Sorry är lätt "berususad" men dels är din v70 en tudo ( lite dyrare i bensin ), och dels är den en awd ( ännu lite mer i bensin + dyrare underhåll ), så just din modell är ju i sig kanske inte så extremt attraktiv, även fast man kanske rent prylmässigt borde se den som mer attraktivt.

Sen vad du lagt ur den för pris, i förhållande till andra, påverkar ju förstås. Ingen väljer ju en 100k v70, om det finns en "i princip" likadan för 70 kanske, trots att den är i sämre skick. Vad kvarndammen, eller va de nu va, värderar den till, kanske inte är direkt kopplat till marknaden.
Användarvisningsbild
av wissel
Jag tror att det är extremt trögt på marknaden faktiskt. Haft min V70 2001 18K ute på
40 000:- o ingen respons. Jag vill ha en AWD därav byte men så länge min inte blir såld = Nix.
Tror det kan ta flera månader att sälja OM det är riktigt billigt eljest sitter man där med skägget......
av Arnold
Det finns väldigt många bilar på begagnade bilmarknaden nu. bytbil.se har över 80 000 bilar. V70 finns det hur många som helst. Det är Sveriges vanligaste bil.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det är som sagt skitsvårt att sälja begbil nu. Jag får dock inte ihop varför riktigt eftersom sverige inte går så bra enligt analytikerna, men ändå verkar man köpa nya bilar hellre än gamla. Skönt man inte har några planer på att byta de närmsta åren.

/Martin
Användarvisningsbild
av Funk
Jag sålde min S60 2.4T -02 (15000 mil) för en månad sedan, satte in annonsen på lördag kväll och sålde bilen på måndag kväll. Fin bil utan överdrifter i annonsen och till rätt pris så säljer det IMO ganska fort. Ville ha nära 60k och fick det..
Kollegan satte in sin V70 -03 veckan efter och sålde på 3 dagar.. I båda dessa försäljningar hade inte räknat med riktigt så snabba affärer, så vi fick vara billösa ett tag innan våra nya bilar levererades.. :oops:

/Thomas
av hoganb
Funk skrev:Jag sålde min S60 2.4T -02 (15000 mil) för en månad sedan, satte in annonsen på lördag kväll och sålde bilen på måndag kväll. Fin bil utan överdrifter i annonsen och till rätt pris så säljer det IMO ganska fort. Ville ha nära 60k och fick det..
Kollegan satte in sin V70 -03 veckan efter och sålde på 3 dagar.. I båda dessa försäljningar hade inte räknat med riktigt så snabba affärer, så vi fick vara billösa ett tag innan våra nya bilar levererades.. :oops:

/Thomas
Vilket flyt! :)
Användarvisningsbild
av MartinS
Funk skrev:Jag sålde min S60 2.4T -02 (15000 mil) för en månad sedan, satte in annonsen på lördag kväll och sålde bilen på måndag kväll. Fin bil utan överdrifter i annonsen och till rätt pris så säljer det IMO ganska fort. Ville ha nära 60k och fick det..

/Thomas
Det var nog tur, men det är klart, allt hänger ju på priset. Kanske var du lite för billig, eller så hade du bara ordentligt med tur.

Vad blir det nu då?

/Martin

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]