- fre 20 apr 2012, 16:09
#638794
Hejsan..
Jag har flera problem med min V70 -01 2.4 T fd polis...
Det första problemet är att jag har 209hk orginal i bilen men det känns som att det skulle sitta en 1,4 liters seat motor i den , Detta hade jag funderingar på om det kunde bero på att "STCA" Eller Antispin'en tänds utan någon speciell anledning även om det är torrt och fint ute , denna kan vara släckt under flera mil och sedan tändas av sig självt utan anledning, För tanken med antispin är väl att den ska strypa motorn? Vad kan isf felet med Antispin'en vara?
Problem nr 2
Vibration i framvagn vid 90+ övergår efter 110+ till vibration i ratten , hade detta problem med vinterdäcken på men då kom skakningarna i 70-80, sedan bytt till sommar däck och då kom dom vid ovannämnda..
Problem nr 3
Pendlar med bilen mellan Mora och Örebro varje vecka, förra veckan åkte jag från Mora och på motorvägen mellan Borlänge och Ludvika skulle jag köra om och upptäckte då att bilen inte växlade ner vid "Kickdown" Stannade då bilen och stängde av, Startade sedan igen och problemet var borta, Uppkom igen vid örebro, och motorn självdog i uppförsbacke där.. fick sedan se att det bara var ett streck där det ska stå D "Drive" i den lilla rutan i instrumentpanelen, Sträcket försvann inte vid "manuell" nedväxling inte heller växade bilen ner utan var kvar på högväxel?
Tacksam för alla svar!
MvH Polislookalike
Jag har flera problem med min V70 -01 2.4 T fd polis...
Det första problemet är att jag har 209hk orginal i bilen men det känns som att det skulle sitta en 1,4 liters seat motor i den , Detta hade jag funderingar på om det kunde bero på att "STCA" Eller Antispin'en tänds utan någon speciell anledning även om det är torrt och fint ute , denna kan vara släckt under flera mil och sedan tändas av sig självt utan anledning, För tanken med antispin är väl att den ska strypa motorn? Vad kan isf felet med Antispin'en vara?
Problem nr 2
Vibration i framvagn vid 90+ övergår efter 110+ till vibration i ratten , hade detta problem med vinterdäcken på men då kom skakningarna i 70-80, sedan bytt till sommar däck och då kom dom vid ovannämnda..
Problem nr 3
Pendlar med bilen mellan Mora och Örebro varje vecka, förra veckan åkte jag från Mora och på motorvägen mellan Borlänge och Ludvika skulle jag köra om och upptäckte då att bilen inte växlade ner vid "Kickdown" Stannade då bilen och stängde av, Startade sedan igen och problemet var borta, Uppkom igen vid örebro, och motorn självdog i uppförsbacke där.. fick sedan se att det bara var ett streck där det ska stå D "Drive" i den lilla rutan i instrumentpanelen, Sträcket försvann inte vid "manuell" nedväxling inte heller växade bilen ner utan var kvar på högväxel?
Tacksam för alla svar!
MvH Polislookalike