Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Har testat sprayflaskor inköpta både här i Sverige & i USa & är inte imponerad...just för att det bara luktar gott en kort stund.
Den typ av produkt jag tycker bäst om & som luktar gott länge är följande som tillverkas i USA (om de finns att köpa i Sverige någonstans så är det ju bra men jag har köpt några av dessa dels på plats i Tyskland & även skickat efter....följande site har även mycket annat intressant & 100kr frakt till Sverige hur mycket man än beställer)

http://www.americanfood4u.com/Outdoor_A ... re_c36.htm
av 2444ever
Det pratas oftast mest om dammsugning/tvättning av stolarna, det är ju bra men mycket av "gammellukten" sitter i golvmattorna, och de är ju lite svårare att få rent - tycker jag.
av semmelman
TomClaesson skrev:Min sambo köpte en "New Car" wunderbaum och hängde i min pv544´64, hon tyckte bilen luktade gammal gubbe.. :roll:
Jag har nu testat New Car doftgranen nån månad och jag tycker den luktar faktiskt hyfsat som rent eller tvättmedel, ingen "parfymlukt" liksom.
Så sprutar jag lite Sonax då och då på mattorna.
av umekille
Nybilsdoft har också mycket gummidoft i sig.
Vi la in ny gummimatta i jobbtraktorn och det
doftade sen ett tag som en nybilsdoft fast inte så
starkt som där allt e nytt.
Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]

D4 VEA dricker olja

Hur har det gått för dig?